< Agnieszka Rucińska - moje mniam: ciasto malinowe z budyniem i serkiem oraz gniazdka ogórkowe

wtorek, 13 września 2011

ciasto malinowe z budyniem i serkiem oraz gniazdka ogórkowe

nic trudnego, a jak cieszy oko. Gniazdka ogórkowe.
To warzywko można wykorzystać na wiele sposobów. Na naszym niedzielnym stole między innymi potrawami znalazły się także ogórki.
Farsz można wymyślać na wiele kombinacji, mi akurat wyszedł taki:


  • -1 opakowanie serka homogenizowanego 200g


  • -szczypiorek
  • -kilka rzodkiewek
  • -małe jabłko lub pół
  • -sól, pieprz


Ogórki po umyciu należy obrać, można też zblanszować. Kroimy je na porcje "słupki"-grube plastry, wydrążamy środek łyżeczką pozostawiając dno. Szczypiorek należy drobno posiekać, zetrzeć jabłko i rzodkiewki na tarce do jarzyn. Wszystko wymieszać z serkiem i przyprawami. Ja dodaję jeszcze ciutkę ziół. Ogórki wypełnić farszem i ozdobić po swojemu.



......................................
Już tylko patrzeć jak na działce skończą się malinki. Trzeba korzystać z każdej kuleczki by nacieszyć się smakiem. Soki już zrobione-to najważniejsze.
Teraz ciągle zajadamy się różnymi deserami z malinką w roli głównej.
Ostatnio robiłyśmy z moją wnusią naleśniki z malinami i z serkiem, polane bitą śmietaną.


Dziś w na scenie wystąpiło ciasto malinowe z budyniem i z galaretką.
Spód to kruche ciasto upieczone w jedną chwileczkę. Masa to ser biały mielony wymieszany z budyniem waniliowym ugotowanym z połową porcji mleka(by był gęsty), malinki i galaretka malinowa.

Rozpusta totalna.


życzę wszystkim dobrego apetytu

6 komentarzy:

  1. Przyrzekłam sobie odchudzanie, ale kiedy wchodzę na twój blog, to głodnieję, oglądając takie pyszności. Miałam dzis nie jeść kolacji, ale jak widzę te faszerowane ogórki, do których mam wszystkie potrzebne składniki, to muszę je zrobić. Pocieszam się, ze nie będą wysoce kaloryczne!

    OdpowiedzUsuń
  2. ogórki są iście dietetyczne, więc nie żałuj sobie

    OdpowiedzUsuń
  3. Super wyglądają te ogóreczki - tak elegancko :) jak je zobaczyłam to skojarzyły mi się z sushi :)
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  4. super pomysł z tymi ogórkami...;) bardzo mi sie podoba i na pewno z niego skorzystam...pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  5. proszę się "częstować" wszelkimi pomysłami. Miło mi, tym bardziej gdy komuś się przyda. Po to właśnie świadomie je publikuję. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń

Zapraszam serdecznie i dziękuję za miłą wizytę