< Agnieszka Rucińska - moje mniam: Europejski Festiwal Smaku w Lublinie zakończony

poniedziałek, 12 września 2011

Europejski Festiwal Smaku w Lublinie zakończony

Wczoraj był ostatni dzień tego święta.

Mieszkańcy naszego pięknego miasta tłumnie zawitali na starówce by móc skosztować pierogów rodem z najróżniejszych krajów. Do degustacji przyłączyli się także znani aktorzy, a wśród nich nie mogło zabraknąć też lubelskiego naszego Tośka.


Muszę przyznać, że na mnie zrobił wrażenie smak pierogów z łososiem. Normalnie odlot. Nie znam przepisu ale popróbuję i może mi się uda zrobić taki farsz.
Na zakończenie imprezy odbył się koncert Stana Borysa. Kurcze, ale facet się trzyma z klasą ! cały zebrany tłum lubelski odśpiewał artyście "sto lat" bo właśnie ukończył 70 lat ! poza tym obchodził również 50-lecie swojej artystycznej działalności. Nawet górale mu śpiewali, dostał ogrom prezentów.

nie mogło zabraknąć tej piosenki, którą wszyscy śpiewali. "Jaskółka" w oryginale wykonana przez Stana Borysa jest...ech...niesamowita. Chyba nie ma człowieka, co by nie słyszał tej piosenki. Ja mam ciarki na plecach jak to słyszę. Inne hity dla wszystkich tj "Anna", "Modlitwa", ...co za klimat!
Mam trzy ulubione niesamowite męskie głosy z tamtych czasów, królowie niezastąpieni, tj. Stan Borys, Czesław Niemen, Rysiek Rydel i cieszę się, że każdego z nich mogłam na żywo podziwiać i posłuchać. Pozwoliłam sobie nawet zmienić muzyczkę na blogu. Jedyna piosenka spoza bajki to Wawele z "latawcem" ale jakoś ją lubię i może dlatego włączyłam do playlisty.

Te trzy dni były bardzo ciekawe. Można było wiele się dowiedzieć, nauczyć i poznać, a wszystko owiane nicią historii. He, he no i przepyszne wyroby do degustacji ! jadłam także przepyszną swojską kiełbasę. Można było też ją kupić ale straciłam apetyt gdy zobaczyłam, że kosztuje...79zł za kilogram ! masakra! jak dla mojej 5 osobowej rodziny to trzeba ze 2 kg więc dziękuję.



To tyle na temat Europejskiego Festiwalu Smaków w Lublinie.Było super, nawet pogoda zamówiona dopisała.

pozdrawiam serdecznie i zapraszam do Lublina :)

..................................................................................

Myśl dnia:
Prawdziwi przyjaciele to ci, którzy są przy tobie, gdy dobrze ci się wiedzie. Dopingujący cię, cieszący się z twoich zwycięstw. Fałszywi przyjaciele to ci, którzy pojawiają się tylko w trudnych chwilach, ze smutną miną, niby solidarni podczas gdy tak naprawdę twoje cierpienie jest pociechą w ich nędznym życiu.

(Paulo Coelho)

prawdziwe i przykre, ale też żałosne gdy takie mądrości głoszą ociemniali, zaś potwierdzają fałszywi

( Maria Czubaszek)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Zapraszam serdecznie i dziękuję za miłą wizytę