< Agnieszka Rucińska - moje mniam: Zapiekanka ryżowa z bananami- raj dla podniebienia

wtorek, 27 września 2011

Zapiekanka ryżowa z bananami- raj dla podniebienia

Dziś coś na słodko. Sama jestem łasuchem, a korzystając z tego, że moje dzieciaki także lubią wszystko co słodkie lubię przygotowywać takie mniamuchy.

                       ZAPIEKANKA Z RYŻEM NA SŁODKO

Składniki:
  • 15 dkg ryżu
  • łyżka cukru
  • pół litra mleka
  • mała śmietana 18%
  • 4 żółtka
  • piana z 4 białek
  • garść rodzynek
  • 2-3 banany
  • kilka kropel aromatu waniliowego

Ryż ugotować na mleku do momentu aż mleko całkiem się wchłonie. Zdjąć z ognia,a gdy podstygnie dodać śmietanę, żółtka, rodzynki i aromat waniliowy. Wszystko dobrze wymieszać. Banany obrać, pokroić w plasterki. Masę ryżową przełożyć do naczynia, na wierzchu ułożyć plastry banana. Piec w nagrzanym piekarniku ok 15 minut w 180 stopniach. Potem pod koniec nałożyć pierzynkę z ubitych białek z łyżką cukru i piec jeszcze 15 minut.

To bardzo kuszący rarytas , a zarazem prosty. Polecam wszystkim co lubią słodkości.

Więc kuszę...kuszę..... i życzę smacznego!

oczywiście wpisuję do bananowego songu  Bananowy song

11 komentarzy:

  1. O,tak! ryż na słodko z bananami;)pysznie!

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie przepadam za takimi słodkościami, ale mój luby byłby zachwycony! Świetny pomysł :) Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  3. Jaka u Ciebie leśnie.Te głosy relaksują.
    Ryż z bananem to ciekawy mariaż.
    Warto się skusić.
    Pozdrowienia!

    OdpowiedzUsuń
  4. U mnie na pewno będzie to zjedzone, bo w domu same łasuchy, na szczęście jeszcze bez tendencji do tycia!

    OdpowiedzUsuń
  5. dzięki za komentarze. Monami powstań kobieto i zrób, a zobaczysz, że wyjdzie jeszcze lepsze niż mi. Pozdrawiam :))

    OdpowiedzUsuń

Zapraszam serdecznie i dziękuję za miłą wizytę