< Agnieszka Rucińska - moje mniam: znowu Janeczkowe ciacho inaczej i smakowite ciasto szefa

piątek, 30 września 2011

znowu Janeczkowe ciacho inaczej i smakowite ciasto szefa

Pokombinowałam i wymodziłam znowu ciasto z przepisu na kremówkę od Janeczki inaczej niż zwykle. Zrobiłam masę orzechową na budyniu i dodałam polewę czekoladową.

 Skusiłam się na dawno nie robione ciasto szefa. Jest wyśmienite i polecam
Składniki:
  • 1l mleka
  • 1szkl cukru
  • małe masło roślinne
  • 1szkl mąki krupczatki
  • 0,5szkl mąki ziemniaczanej
  • 2 jajka
  • 1/2 l śmietany 30%
  • 1 puszka gotowej masy krówkowej lub toffi
  • 2 łyżki żelatyny
  • 1/2 szkl wody
  • herbatniki (do przełożenia dwóch warst na blasze)         ja zamiast herbatników upiekłam biszkopt            
 Pół litra mleka wlać do garnka,dodać cukier,masło i zagotować.Resztę mleka wlać do drugiego naczynia dodać dwie mąki,jaja i zmiksować.Dodać drugą masę do pierwszej i zagotować,na herbatniki (lub biszkopt)wyłożone w blasze położyć np. jabłka smażone, potem znowu herbatniki lub biszkopt i wylać przestudzoną letnią masę (lub toffi),przykryć ponownie herbatnikami (lub biszkoptem).Wyłożyć z puszki masę (krówkową lub toffi).Rozpuścić żelatynę w gorącej wodzie.Miksować śmietanę z 2 łyżkami cukru pudru aż zgęstnieje po czym dodać wystudzoną żelatynę,dokładnie wymieszać.Wylać na masę toffi.Po wierzchu udekorować wiórkami i gorzką czekoladą startą na tarce,włoskimi orzechami i migdałami. Z warstwami można kombinować. Wbrew pozorom nie jest to trudne ciasto.
I to kolejne z trzech ciast, które piekę :) 


P.S Droga znajoma anonimowa, czekam na linki do stron od ciebie potwierdzające, że wszelkie foty ściągam z neta. Chyba, że nie masz odwagi już się odezwać....bo takich linków nie jesteś w stanie dostarczyć
życzę smacznego! :) 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Zapraszam serdecznie i dziękuję za miłą wizytę