< Agnieszka Rucińska - moje mniam: na śniadanko : omlecik ze szpinakiem

niedziela, 2 października 2011

na śniadanko : omlecik ze szpinakiem

Szybkie w wykonaniu i smaczne nawet dla tych co nie przepadają za szpinakiem. Z rana przygotowałam jajka, wiadomo, że omlet to sekunda pracy i usmażyłam omleciki, które uwielbiają moi bliscy, a zwłaszcza mój mąż. Szpinak mam gotowy zamrożony z letnich zbiorów, więc wyjęłam go wieczorem z zamrażarki, a rano przygotowałam i doprawiłam. Danie jest łatwe, pożywne, smaczne , tanie i łatwe do przygotowania.
OMLET  ZE SZPINAKIEM      


  • Szpinak
  • cebula
  • czosnek
  • olej
  • twaróg 15 dkg
  • sól, pieprz
  • jajka (zależy ile porcji)
  • 2 łyżki mleka
  • natka pietruszki

Szpinak ugotować. Cebule i czosnek drobno posiekać i zeszklić na oleju. Do cebuli dodać szpinak i dusić na wolnym ogniu . Na koniec dodać twaróg i doprawić solą i pieprzem, dokładnie wymieszać.

Przygotować omlety. Po usmażeniu delikatnie zsunąć na talerz. Masę szpinakowo-twarogową rozłożyć na połówce omletów i przykryć drugą połówką.
Ozdobić natką pietruszki.
Omlety też można usmażyć na zapas, osuszyć-odsączyć z tłuszczu i zamrozić. Lubię robić zapasy, bo potem szybciutko przygotowuje się dania. Jednak co do omletów, jednak lepsze są smażone na świeżo.

Smacznego śniadanka i spokojnej niedzieli.

4 komentarze:

  1. Bardzo smakowicie to śniadanko wygląda! Moi domownicy jednak szpinaku nie chcą jeść, ale może tak doprawione...

    OdpowiedzUsuń
  2. u mnie samego szpinaku też nie lubią. Przechodzi tylko w różnych kombinacjach.

    OdpowiedzUsuń
  3. Uwielbiam omlety na śniadanie.
    Szpinak lubimy we wszelkiej postaci.
    I u mnie zawsze świeży w liściach.
    Miłej niedzieli!

    OdpowiedzUsuń
  4. jak dla mnie, to raczej na kolację poprosiłabym, ale nie powiem, ślinka mi cieknie na widok tego zdjęcia :-)

    OdpowiedzUsuń

Zapraszam serdecznie i dziękuję za miłą wizytę