< Agnieszka Rucińska - moje mniam: KOSZYCZEK DLA KRYSI

wtorek, 12 marca 2013

KOSZYCZEK DLA KRYSI


Witajcie Kochani. Czy znacie jakąś Krystynkę? Jutrzejszy dzień będzie przebiegał pod patronatem właśnie tego imienia.

IMIENINY KRYSTYNY, czyli kwiatek w new style


Ja znam kilka kobiet o tym imieniu i każda z nich jest wyjątkową osobą. Najbardziej cenną dla mnie Krysią jest moja Ciocia- bratowa mojej mamy. Normalnie odjazdowa babka.
Jak zawsze zamiast kwiatów szykuję coś z wypieków. Moja ciocia to konkret kobita w związku z tym i wypiek jest konkretny. Już robiłam koszyczek i Wam go prezentowałam. Wtedy przypaliła mi się rączka. teraz już zdołałam tego uniknąć, bo człowiek przecież uczy się na własnych błędach.


Zrobiłam dziś dwa koszyczki drożdżowe. Jeden do przetestowania nowego farszu dla nas, a gdy okazało się, że smakuje wybornie to upiekłam drugi koszyczek dla mojej cioci. Jeszcze tylko jutro usmażę pieczarki, zapakuję i z takim bukietem można iść na imieniny.
Mam nadzieję, że zaskoczę miło moją ciotulkę.


Ciasto drożdżowe jak zawsze z przepisu na kulebiaki staropolskie. Uwielbiam z nim pracować i super się wyrabia we wszelkich formach.
Farsz też banalny: mięso mielone, pomidory suszone, cebula, papryka, feta, jajko, bułka tarta. Warzywa podsmazyłam na patelni, a gdy przestygły wymieszałam z mięsem, serem, jajkiem i bułką tartą.
Uformowałam z tego kształt, położyłam na folię i zapiekłam ok 10 minut w piekarniku. Potem lekko przestudziłam, położyłam na placek ciasta i lepiłam koszyczek. Całość posmarowałam żółtkiem i piekłam w piekarniku ok 30 minut w 200 stopniach. W między czasie na masełku usmażyłam drobne całe pieczarki. Ułożyłam je potem na upieczonym koszyczku ozdobionym sałatą i szczypiorkiem z kawałkami papryki.
Myślę, że ten pomysł, poza prezentem dla mojej Krysiuni, będzie tez świetnie prezentował się na świątecznym stole.

Z pozostałości ciasta zrobiłam kilka bułek tzw. solanek czosnkowych, bo szkoda by się ciasto zmarnowało.
Tak więc , wszystkim dzisiejszym Grzegorzom oraz jutrzejszym Krystynom i Bożenkom życzę wszystkiego co najwspanialsze i spełnienia wszystkich marzeń.


Dziękuję Wam za to, że tak chętnie mnie odwiedzacie i zostawiacie tyle miłych komentarzy. Teraz korzystając z wolnej chwili ide pooglądać Wasze stronki.
Buziaki

25 komentarzy:

  1. Ale Ty zdolna jesteś. Pięknie to wygląda. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  2. wspaniały pomysł na ... prezent !

    OdpowiedzUsuń
  3. Koszyczek piękny, bardzo ciekawy pomysł.

    OdpowiedzUsuń
  4. Koszyczek piękny, bardzo ciekawy pomysł.

    OdpowiedzUsuń
  5. Cos wspanialego. Cudny koszyczek :)

    OdpowiedzUsuń
  6. ale piekny i smaczny koszyczek :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Śliczniutki, jak zawsze arcydzieło.Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  8. Ciocia miała miła i smaczną niespodziankę od Ciebie Ago:)

    OdpowiedzUsuń
  9. Odjazdowy prezent dla odjazdowej kobitki!;)
    Ale z Ciebie zdolniacha Agus! Swietny pomysl, ciocia na pewno sie uradowala!:)

    OdpowiedzUsuń
  10. Aż ślinka mi cieknie na ten koszyczek :) Krysi jako Krystyny nie znam, ale na moją Mamę mówią całe życie Krysia ;)

    OdpowiedzUsuń
  11. wygląda obłędnie ;) i ślinka mi cieknie na jego widok... musi być nieziemsko pyszny xD

    OdpowiedzUsuń
  12. Słońce Ty tak wspaniale pieczesz, że wielkimi Szczęściarzami są Solenizanci!

    OdpowiedzUsuń
  13. Czarodziejka z Ciebie!Każda z nas chciałaby dostać takie kwiatki:))Całusy!

    OdpowiedzUsuń
  14. Oj czy musisz mnie tak dołować w życiu mi się coś takiego nie uda :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Czy ktoś Ci mówił, że jesteś szalona?

    OdpowiedzUsuń
  16. Piękny ten koszyczek .Zamiast kwiatka jak najbardziej

    OdpowiedzUsuń
  17. Ojejku jakie wspaniałe rzeczy robisz, naprawdę! Jestem pod wrażeniem tego koszyczka! Ściskam! :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Koszyczek zrobiłaś podręcznikowo, nie dość, że piękne wrażenie estetyczne działa, to jeszcze to nadzienie, pysznie wygląda i nie wątpię, że tak smakuje!

    OdpowiedzUsuń
  19. Koszyczek rewelacja, bardzo fajny pomysł w sam raz na święta :-)

    OdpowiedzUsuń
  20. Niezwykle pomysłowy prezent i pięknie wykonany. Smakowity bardzo:)

    OdpowiedzUsuń
  21. Niezwykle pomysłowy prezent i starannie wykonany. Smakowicie bardzo:))

    OdpowiedzUsuń
  22. Muszę zrobić taki koszyk na Wielkanoc,może z innym farszem?
    Jeszcze jajo powinnaś upiec:)
    Ściskam mocno.
    Ps. u mnie dziś wędzonki

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. jajo powiadasz? no to zrobię też jajco wielkanocne. Ania, farsze możesz wymyślać jakie chcesz i jakie tylko lubisz. Aby były zwarte po upieczeniu by się dobrze porcjowało. Pozdrawiam serdecznie

      Usuń
  23. Ten koszyczek to dopiero cudo ( najpierw widziałam baranka)

    OdpowiedzUsuń

Zapraszam serdecznie i dziękuję za miłą wizytę