< Agnieszka Rucińska - moje mniam: Zapiekanka ze śledzikiem

niedziela, 4 września 2011

Zapiekanka ze śledzikiem

Zostałam poproszona o poddanie kilku pomysłów na jakieś ciepłe jedzonko ale niecodzienne, kojarzące się z latem. Pani, dla której czasem coś pitraszę zdała się na moje pomysły. Pomyślałam więc, że letnie jadełko to zapiekanki z sezonowych warzyw, zaś niecodziennością będzie zapiekanka ze śledziem. Tak więc mimo niedzieli bawię się w kuchni.
Mała porcja próbna:
  • -ok 1 kg ziemniaków
  • -0,5 kg młodych matiasów
  • -1 cebula
  • -łyżeczka masła
  • -200 g kwaśnej śmietany
  • -4 jajka
  • -sól,biały pieprz
  • -2 łyżki świeżego koperku



Gotuję ziemniaki w mundurkach, a potem po obraniu kroję w grube plastry. Matiasy kroję w kawałki,obraną cebulkę ścieram na największych oczkach. Naczynie do zapiekania smaruję masłem i układam w niej warstwami ziemniaki i śledzie. Śmietanę wymieszałam z jajkami, solą pieprzem i poszatkowanym koperkiem i wylałam na zapiekankę. Resztę masła wiórkuję na wierzch.
Zapiekam ok 30 minut w piekarniku nagrzanym do 200 stopni. Do tego polecam sałatki wedle uznania.

Polecam gorąco.

Dalsze moje propozycje wpiszę później, po przygotowaniu.

Pozdrawiam serdecznie

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Zapraszam serdecznie i dziękuję za miłą wizytę