< Agnieszka Rucińska - moje mniam: Sznycel sznyclowi nie równy

środa, 21 września 2011

Sznycel sznyclowi nie równy

Sznycel, jak mało które mięso, może pochwalić się swoją różnorodnością w sztuce kulinarnej. Swoją karierę rozpoczął w 1857 roku w Cesarstwie Austriacko-Węgierskim i od tamtej pory przybiera różne oblicza.
Ja dziś zapraszam na:

                                    moje sznycelki kokosowe

zakupy:
  • kilka ogórków konserwowych
  • ok 60 dkg mięsa mielonego chudego
  • 2 jajka
  • sól, pieprz
  • pokrojony szczypiorek
  • 4 łyżki wiórek kokosowych
  • gałka muszkatołowa
  • kostka sera białego 250g
  • 4 łyżki śmietany (zależy jak mokry ser-jakby co dać mniej)
  • plastry ananasa
  • szczypta czosnku gniecionego dla smaku
  • pieczywo tostowe


mięso mielone zagniatam z jajkami, pokrojonymi w drobną kostkę ogórkami i szczypiorkiem. Doprawiam pieprzem, solą i gałką oraz czosnkiem.
Smażę kotlety na oleju. Ser biały mieszam dokładnie ze śmietaną, potem dodaję pokrojonego drobno ananasa (2 plastry) i dosypuję wiórki kokosowe.
Przygotowuję tosty i na nich kładę kotlety. Polewam sosem serowo-ananasowym, ozdabiam i gotowe.
Można podać do obiadu z ryżem na kolorowo, czy pieczonymi ziemniakami ( ja wolę kulki ziemniaczane do tego).
Zdaję sobie sprawę, że do tej potrawy, tj kotleta powinno być mięso wybitnie wołowe, ale u mnie jakoś nie przepadają za wołowiną- poza mną.Poza tym sznycel to kawał mięsa lub mięso siekane nożem na drobniejsze kawałki, nie mielone. Ja dałam mielone bo mam w domu maluchy, które preferują właśnie takie.
/////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////

Inne (prawidłowe) sznycelki jakie miałam przyjemność poznać to:
sznycel pożarski-siekany kotlet z mięsa drobiowego, panierowany i usmażony na złoto-to chyba klasyczny i znany wszystkim doskonale

sznycel Holsztyński-cielęce mięso bez panierki usmażone i pokryte jajem sadzonym z plastrem łososia wędzonego

cordon blue-o nim napiszę niebawem oddzielnie , bo jest bardzo ciekawym rodzajem sznycla i daje wiele możliwości kulinarnych


sznycel paryski-mięso zatopione w mące i jajku.

sznycel praski-mięso pokryte pierzynką z jajecznicy z kawałkami szynki
.................................................

To  tyle na dziś, tak na szybko. Nie ma ostatnio czasu, dzień się skurczył czy co? jeszcze tylko się pochwalę, że szykuję niespodziankę gdzie będzie można zobaczyć wiele rzeczy mojego wyrobu. Muszę tylko skończyć pozycjonowanie i dopracować serwer i bot, bardzo dokładnie i powoli i jazda! Mam już chętnych do współpracy, a to najważniejsze.
Wszystko wyjaśnię w swoim czasie.

Pozdrawiam serdecznie i życzę miłej nocki

1 komentarz:

Zapraszam serdecznie i dziękuję za miłą wizytę