< Agnieszka Rucińska - moje mniam: JABŁUSZKO PEŁNE SNU

wtorek, 5 lutego 2013

JABŁUSZKO PEŁNE SNU

"...O jabłuszko jabłuszko
Jabłuszko pełne snu
Gdzie spojrzeć jabłuszko
Jabłuszko tam i tu...."

Pamiętam te piosenkę z czasów dzieciństwa gdy śpiewała mi Mama.

Dzień dobry wszystkim :)

Przyznam się, że bardzo lubię wszelkie opcje deserowe z udziałem jabłek, a szarlotki chyba najbardziej. Dziś jednak proponuję tartę z jabłkami.
Tarta sama w sobie jest bardzo smacznym ciastem, kruchym, nie za słodkim i świetnie komponuje się z najróżniejszymi dodatkami.


   WILCZA TARTA JABŁKOWA


ciasto:


  • 9 pełnych łyżek mąki
  • 150g zimnego masła
  • 1/4 łyżeczki soli
  • 1 łyżka cukru pudru
  • 4 łyżki zimnego mleka
  • 1 jajko

masa:

  • 2 jajka
  • 1/2 łyżeczki kardamonu lub cynamonu
  • 1 solidna łyżka cukru pudru
  • 2 płaskie łyżki mąki
  • 3 łyżki śmietany kremówki
  • jabłka

Cały wypiek jest bardzo prosty i przede wszystkim szybki w wykonaniu.
Do miski należy wsypać mąkę , cukier i sól. Dodajemy masło i wcieramy w sypkie produkty tak, aby utworzyło się coś w rodzaju kruszonki. Potem dodajemy mąkę i mleko i szybko zagniatamy. Gotowe ciasto rozwałkowujemy i wykładamy nim formę. Wstawiamy do lodówki by trochę schłodzić.

Masa: połączyć wszystkie składniki kremu i utrzeć na puch.
Masę wylewamy na schłodzone ciasto i układamy jabłka tak jak nam się podoba. Mogą to być plastry, ósemki, wiórki. Kwestia wyobraźni. Całość lekko posypujemy cukrem pudrem (jeśli jabłka są kwaskowate)
Pieczemy ok 45 minut w 180 stopniach. Na koniec przez 10 minut podpiekamy jeszcze na dolnych grzałkach by spód dobrze się dopiekł.
I w ten sposób mamy pyszne kruche ciacho jabłkowe z rozpływającym się w ustach kremem.
Zostały mi obrane jabłka gdyż do dekoracji użyłam grubo pokrojonej skóry . Do takiej dekoracji  należy użyć owoców z cienką skórką i przede wszystkim miękką, by w czasie pieczenia nie stwardniała.
Z pozostałych jabłek zrobiłam oczywiście ryż waniliowy zapiekany z jabłkami, bo tego dania nikt u mnie nie odmówi.

Dziękuję wszystkim za miłe słowa, odwiedziny i komentarze. Wyjazd był bardzo udany i owocny. Ostatnio byłam nawet na wielkiej imprezie z okazji Dnia Babci i Dziadka w przedszkolu u Julci.
Nie omieszkałam się wzruszyć oczywiście, bo jakże by inaczej.
Były wierszyki, piosenki i tańce. Nawet dziadzio został porwany przez wnuczkę na parkiety, a ja oczywiście musiałam to uwiecznić :)

Potem był przedszkolny poczęstunek z pysznym piciem, którego smak sama pamiętam ze swoich przedszkolnych czasów
No to mówię Wam NA RAZIE i do następnego klikania. Uciekam na budowę :)Dziś się meblujemy.
Przesyłam pozdrowienia i serdeczności (i oczywiście pozdrawiam miejscowość NIEMCE)
Składam także najserdeczniejsze życzenia wszystkim AGATKOM, dzisiejszym solenizantkom.

Chciałabym tez Was zaprosić na stronę Ani, która z papierowej wikliny robi istne cudeńka. Jej prace możecie obejrzeć w TYM MIEJSCU
a oto jedna z nich


MIŁEGO DNIA




23 komentarze:

  1. Uwielbiam jablka... :)
    Milego dnia :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Pięknie wyglądasz z tym widelcem.
    Ryż z jabłkiem? Dawno nie jadłam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ryż o smaku waniliowy,zapiekany z jabłkami i cynamonem, w chmurce z bitej śmietany i w kroplach tartej czekolady- moje szkraby to uwielbiają.
      Basiu, bo chyba sztućce dodają uroku hi,hi. To samo co Ty powiedział mój mąż
      Miłego dzionka

      Usuń
  3. Ja pamiętam te spotkania z moją córką w przedszkolu. tarta chyba pyszna. przynajmniej tak wygląda. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tarta faktycznie smakowała wybornie, tylko że taka porcja to wielka małość dla moich łasuchów. Ja z imprezami w przedszkolu jestem ciągle na bieżąco.

      Usuń
  4. Szkoda jesc tej tarty tak ladnie wyglada :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja też bardzo lubię jabłka we wszelkiego rodzaju wypiekach. Twoja tarta wygląda wspaniale i tak też pewnie smakuje.
    Pięknie wyglądasz na tym banerkowym zdjęciu:)
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Tarty owocowe piekę od dawna- ale Twoja to cudeńko!

    OdpowiedzUsuń
  7. Piękna, artystyczna tarta :)
    W dodatku z kardamonem... mmmm musiała być pyszna :)

    OdpowiedzUsuń
  8. U ciebie zawsze coś pysznego można wygrzebać, zresztą często się posiłkuję Twoimi pysznymi przepisami...

    OdpowiedzUsuń
  9. Jabłka też lubię w każdej postaci i jem je cały rok. Dzięki za przepis. Prace Ani podziwiam od dawna cuda robi. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  10. Rewelacja...biegnę z talerzykiem do Ciebie! Nawet znajdę Cię na tej budowie:)

    OdpowiedzUsuń
  11. o, przypomniałaś mi ryż z jabłkami... smaku nabrałam :)
    ogólnie rzecz biorąc - z jabłkami i na słodko - to chyba wszystko zjem :D

    OdpowiedzUsuń
  12. Una tarta estupenda y unos niños preciosos! Se la pasarían pipa!

    Besos, desde el Caribe azul

    OdpowiedzUsuń
  13. Uwielbiam jabłka i wszystko co się da z nich zrobić. Ten przepis smakowity. Anię podziwiam od dawna - wspaniała osoba i piękne prace.

    OdpowiedzUsuń
  14. ... nie dosyć, że na pewno smaczne to i wygląd ciasta budzi zachwyt Agusiu ...
    buziaki

    OdpowiedzUsuń
  15. Muszę w końcu upiec jakąś tartę :) Zawsze mi się wydawało, że to bardzo trudne ciasto...

    OdpowiedzUsuń
  16. mmmmmmm chyba przez cala noc będzie mi się twoje ciasto śniło!!! uwielbiam wszystko z jabłkiem :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Kiedy patrzę na "wilczą tartą" to nie muszę czytać przepis by wiedzieć że jest wspaniała w smaku!
    Wnusia przeurocza!!!

    OdpowiedzUsuń
  18. Wygląda prześlicznie - dawno już u mnie nic z jabłkami nie było...

    OdpowiedzUsuń
  19. Pięknie się prezentuje i na pewno cudnie smakuje:)

    OdpowiedzUsuń

Zapraszam serdecznie i dziękuję za miłą wizytę