< Agnieszka Rucińska - moje mniam: BABCIU DROGA BABCIU I DZIADZIU KOCHANY

poniedziałek, 21 stycznia 2013

BABCIU DROGA BABCIU I DZIADZIU KOCHANY

Z okazji tego wspaniałego święta wszystkim Babciom i Dziadziom składam najserdeczniejsze życzenia wszelkiej radości i jak najwięcej miłości od wnucząt!!!

Dziś święto nad świętami.

DZIEŃ BABCI
Ten dzień zawsze był dla mnie wyjątkowy, bo od dziecka starał się człowiek wynagrodzić Babci całe ciepło jakie od niej się dostawało, radość z każdej wspólnej wyprawy do lasu czy na wieś, wspólne sekrety, wakacje, każde przytulenie.
Moja Babcia ma już sporo po 80-tce ale jest nie do zdarcia. Walczy z przypadłościami starości ale pogoda ducha nigdy jej nie opuszcza, sama robi zakupy, sprząta i gotuje. Nie jest zbyt chętna by jej pomagać, bo chce być w pełni samodzielna.

Ciekawa jestem jakie Wy macie wspomnienia związane z babcią czy dziadkiem. Zapewne wiąże się to z czasem beztroski lat dzieciństwa....
Sama jestem babcią. mamy wspaniałe dwie wnuczki i chcę by wspominały nas najcieplej jak tylko można. Jednak musimy sobie na to zapracować dając całe serce i miłość dla tych wspaniałych szkrabów. Uśmiech wnucząt i słowa "kocham Cię babciu" są najwspanialszym prezentem!!!

W prezencie dla mojej Babci upiekłam ciacho.  Kwiaty o tej porze roku nie należą do tych trwałych, więc zamiast tego ukwiecę Babci ten dzień ciastem.

biszkopt:

  • 5 jajek
  • 3/4 szkl mąki pszennej
  • 1/4 szkl mąki ziemniaczanej
  • 3/4 szkl cukru


masa nr 1

  • 3 budynie śmietankowe
  • 3 szkl wystudzonej kawy rozpuszczalnej
  • 5 łyżeczek cukru

Zamiast masy kawowej można zrobić np. orzechową- w ten sam sposób tylko zamiast kawy dajemy tarte orzechy.

masa 2
jest to masa tiramisu


  • 6 żółtek
  • 1 szkl cukru
  • 500 g serka mascarpone
  • 200 ml śmietany kremówki
  • 1 kieliszek alkoholu

Przygotowywania rozpoczęłam od zrobienia mas tiramisu, która musi dobrze się schłodzić.
Żółtka ubić dokładnie mikserem na gładko, dodać cukier dalej ubijając i alkohol (alkohol można pominąć). U mnie dolana została nalewka orzechowa. Wlewamy powoli po ściankach by masa jajeczna się nie zważyła. Potem należy dodać serek i wymieszać delikatnie łyżką. Schłodzić dobrze by masa dobrze się usztywniła.
Biszkopt pieczemy tak jak zwykle. Z białek ubijamy pianę, dodajemy kolejno żółtka i cukier, a na koniec mąki. Delikatnie mieszamy. Wylewamy na blachę wyłożoną papierem. Pieczemy w 170 stopniach na złoty kolor do suchego patyczka. Studzimy.


MASA 1
z 3 szklanek przygotowanej kawy odlać trochę, a resztę zagotować z cukrem. Do odlanej części wsypać budynie i dobrze wymieszać. Gdy kawa w garnku dochodzi do wrzenia dolać rozpuszczone budynie kawowe i intensywnie mieszać aż zgęstnieje.
Gorącą masę wykładamy na biszkopty, przykrywamy. gdy wszystko przestygnie nakładamy masę tiramisu. ja dodałam jeszcze tartą gorzka czekoladę.
Tort formujemy w dowolnym kształcie i ozdabiamy.
Z pozostałej masy zrobiłam deser tiramisu.


Dziś także chciałabym złożyć życzenia wszystkim Agnieszkom i Jarosławom. Niech się szczęści!!!

SERDECZNIE WITAM KOLEJNYCH NOWYCH GOŚCI. JEST MI NIEZMIERNIE MIŁO.
TERAZ UCIEKAM, BO JADĘ Z ŻYCZENIAMI....DO MOJEJ BABCI :)
ŻYCZĘ WSZYSTKIM MIŁEGO DNIA I SERDECZNIE POZDRAWIAM WAS JA...BABCIA


36 komentarzy:

  1. Wygląda smakowicie :D A Ty jaka śliczna w tej chuście hihihi :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Uśmiałam się :)))))) Ty w chuścinie !!! A babcia wcale nie musi być w chustce na głowie, ale za to doskonale wie, kiedy podać wnuczce chusteczkę i wszystko zawsze zrozumie... To jest wspomnienie o mojej babci, której już nie ma wśród nas. Mogłabym napisać o niej bardzo dużo, nawet całą książkę, bo była wspaniałą babcią i wspaniałym człowiekiem.
    Pozdrawiam :))

    OdpowiedzUsuń
  3. I jak tu się odchudzać, gdy Ty prezentujesz takie wspaniałości:) Aż ślinka mi cieknie na moje ukochane tiramisu:) Pozdrawiam w Dniu Babci:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Proponuję raz na tydzień dzień rozpusty-ja tak robię :)

      Usuń
  4. Ale babunię z siebie zrobiłaś;-)
    Kusi mnie ten deserek.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Basiu, deserek jest w dechę...z lekkim smaczkiem alkoholu, nie za słodki...pycha!

      Usuń
  5. Wszystkiego najlepszego babciu!!!

    OdpowiedzUsuń
  6. Aga dzięki za życzenia,Tobie również wszystkiego najlepszego!Ciach wygląda rewelacyjnie!

    OdpowiedzUsuń
  7. Babciu Agnieszko, wszystkiego naj!!! :) Ja dziś robiłam tiramisu, by osłodzić sobie odrobinę brak Babć...

    OdpowiedzUsuń
  8. hihi... fajna fota;
    inne są teraz czasy i zupełnie inne babcie...
    moja niestety jedna zmarła gdy ja miałam 22 lata natomiast druga 8 lat temu w wieku 90 lat ... hm... bardzo mi jej brakuje...
    buziaki Aguś

    OdpowiedzUsuń
  9. Dziękuję za wizytę. Tyle u Ciebie smakowitości, to wymaga czasu aby wszystko prześledzić. Mam Twój blog na bocznym pasku, łatwiej wtedy czytać, tym bardziej, że jest to mój pierwszy blog kulinarny który obserwuję. Wszystkiego dobrego życzy babcia Ewa

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Babciu Ewo. Jest mi bardzo miło, tym bardziej, że i ja lubię zaglądać do Ciebie. Serdeczności posyłam!

      Usuń
  10. Pycha ciasto! A ja dalej na diecie:( Moich babci niestety już nie ma ze mną ale brakuje mi ich bardzo! Zostały wspomnienia i pamiątki.
    Wszystkiego dobrego z okazji Dnia Babci! Ja mam jeszcze długą drogę,żeby nią zostać - tak myślę:)Moje córki mają 10 i 5 lat.Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. długa droga ale szybko zleci. Wtedy sama zobaczysz jak wspaniale być babcią! Pozdrawiam

      Usuń
  11. Zapraszam Cie do mnie po wyróżnienie:)Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń

  12. Pysznie wygląda, aż mi ślinka pociekła:)

    OdpowiedzUsuń
  13. Takie ciacho w sam raz dla kazdej kochanej Babci i Dziadka, pozdrawiam i życze wiele radości z Wnucząt:)
    Moich Babuszek nie ma juz wśród nas, ale zapadły mi głęboko w pamięć...

    OdpowiedzUsuń
  14. Delicioso....ademas muy graciosa la entrada con el abuelo y la abuela bailando...genial!!!
    Besos
    Miguel
    lareposteriademiguel.com

    OdpowiedzUsuń
  15. ale pycha ciacho :) wspanialy prezent dla babci :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Mimo, że nie dane mi być babcią, to na to ciacho i tak się skuszę raczkami mojej córci i moim dodawaniem otuchy, składniki sa takie, że musi być pyszne! Babć i dziadków niestety już u mnie brak, ale córkę wychowaliśmy z wielki szacunkiem dla jej dziadków.Ago pozdrawiam ciepluchno i dziękuję za przemiłe i uskrzydlające komentarze! A w tej chuście nadal jesteś młodą babcią i tak trzymać!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :) Dziękuję Danielo. Masz rację, bardzo ważne jest by dzieciom przekazać najważniejsze wartości, a w tym przede wszystkim szacunek. Pozdrawiam serdecznie

      Usuń
  17. Taki tort jest wart naszych dziadków i najukochańszych babć :) Sama bym podkradła kawałek :)

    OdpowiedzUsuń

Zapraszam serdecznie i dziękuję za miłą wizytę