< Agnieszka Rucińska - moje mniam: OPONKI SEROWE

piątek, 17 lutego 2012

OPONKI SEROWE


  • 2 1/2 - 3 szklanki mąki pszennej
  • ok.600 g twarogu  
  • 2 łyżki gęstej śmietany
  • 1/3 szkl.cukru pudru 
  • 2 żółtka + 1całe jajko
  • 2-3 łyżki alkoholu (u mnie likier)
  • 1 płaska łyżeczka proszku do pieczenia
  • 50 g roztopionego masła(ostudzić)
  • 1  1/2 płaskiej łyżeczki sody oczyszczonej 
  • tłuszcz do smażenia ( u mnie smalec + odrobina oleju)
  • cukier puder do posypania


Ser zmielić, dodać do niego cukier puder, śmietanę alkohol , jajko, żółtka i ostudzone masło. Delikatnie wszystko wymieszać. Gdy dokładnie wymieszamy składniki dosypać należy mąkę i zagnieść ciasto ( ma być miękkie i elastyczne). Gdy będzie zbyt dużo mąki to oponki nie będą takie puszyste.
Wyrobione ciasto podzielić na części, rozwałkować na grubość 1 cm. Szklanką wycinać krążki, a środek kieliszkiem.
W garnku lub we frytownicy rozgrzać dobrze tłuszcz.Wrzucać po kilka ciastek i smażyć na złoty kolor. Potem odsączyć z nadmiaru tłuszczu na papierowym ręczniku.
Gdy wystygną posypać cukrem pudrem lub zwykłym cukrem.

 ŻYCZĘ WSZYSTKIM SMACZNEGO !


2 komentarze:

  1. Ooo, dobre to jest. Dawno nie robiłam, może się skuszę ;-).

    OdpowiedzUsuń
  2. Znam, ale u mnie dziś racuszki.
    Smacznego i pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń

Zapraszam serdecznie i dziękuję za miłą wizytę