< Agnieszka Rucińska - moje mniam: serniczek Majkowy i wiśniak, czyli sama słodycz

wtorek, 22 listopada 2011

serniczek Majkowy i wiśniak, czyli sama słodycz

Nie ma to jak pyszny sernik, gdzie wilgotny ser rozpływa się w ustach , rodzynki i orzechy dają świąteczny smak, a skórka pomarańczowa podkreśla kwintesencję uroku dla podniebienia. Do tego spód z ciasta czekoladowego...mmmmm
Przepis dała mi nasza Majka i szybciutko postanowiłam go wypróbować.



Majkowy sernik




Masa Serowa
1 kg sera zmiksować
1 szkl. cukru
7 jaj
2 budynie śmietankowe bez cukru
1/2 śmietany kremówki 30%
2 łyżki mąki pszennej

 
SPÓD NA CIASTO

1/2 kostki masła -
4 łyżki wody -                          
1/2 szkl. cukru -
8 łyżek kakao -
(potem dodać 1 szklankę mąki, 2 łyżeczki proszku do pieczenia i 3 jajka)


WYKONANIE

spód na ciasto:  masło, wodę, cukier kakao rozpuścić w garnku i dokładnie wymieszać by powstała gładka płynna czekolada. Zostawić do wystygnięcia. I tu jest problem, bo zanim wystygło to połowę zjadłam podkradając łyżką i musiałam dorobić hi,hi. Potem do wystudzonej masy dodać 1 szkl mąki, 3 jajka, 2 łyżeczki proszku do pieczenia dokładnie wymieszać wyłożyć na blachę.
Masa serowa:  Żółtka utrzeć z cukrem dodawać ser, budynie, mąkę. Ubić białka na sztywną pianę. Śmietanę ubić na sztywno. Pianę z białek i ubitą śmietanę delikatnie wymieszać z masą serowo-jajeczną
Całość wyłożyć na przygotowany wcześniej spód ciasta. (ja do masy dodałam rodzynki nasączone, tarte orzechy i skórkę pomarańczową)
Piec w 180 C przez 1godz. U mnie wystarczyło 45 minut, bo góra już zaczęła być zbyt upieczona :) 
Na koniec polałam lukrem.
A dzień wcześniej był wiśniowiec-biszkopt z masą śmietanowo-wiśniową i galaretką.


Potem należy zrobić dobrą kawę i podać ciasto.
Smacznego!

Myślę, że te ciacha mogę dodać do akcji wigilijnej jako propozycję na święta.


Wigilia - zapraszamy do stołu  

Życzę wszystkim spokojnej i ciepłej nocki. Dobranoc :)

5 komentarzy:

  1. Wpadnę z kawką na ciasto:)

    OdpowiedzUsuń
  2. kawkę też zrobię. Nastawiam już wodę i zapraszam :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Hola guapa tu

    un pastís de formatge, verdadrament deliciòs, son dels meus preferits, la teva recepta es molt original, la naoto per fer-lo

    mil petonets i gràcies per compartir la receta, Susanna

    OdpowiedzUsuń
  4. oj jak dawno nie jadłam sernika! strasznej ochoty mi narobiłaś :)

    OdpowiedzUsuń
  5. mmmm....now you are making me crave for a cheesecake. :O

    OdpowiedzUsuń

Zapraszam serdecznie i dziękuję za miłą wizytę