< Agnieszka Rucińska - moje mniam: Jadwigowe ciacho Agi

niedziela, 16 października 2011

Jadwigowe ciacho Agi

Od kilku lat mam tak, że na imieniny dla kogoś z rodziny czy znajomych nie niosę kwiatów tylko piekę ciacho. Solenizant czy solenizantka zawsze się cieszą i ufają, że dołożę wszelkich starań by było elegancko i smacznie.
No to się staram.
Wczoraj były imieniny Jadwigi , więc wszystkim Paniom o tym imieniu składam serdeczne życzenia.
Zaś mojej Jadzi jako kwiat zaniosłam

                                          TORT BANANOWY

ciasto:
  • 10 dkg margaryny
  • 10 dkg cukru
  • 1 cukier waniliowy
  • szczypta soli
  • 10 dkg czekolady
  • 3 jajka
  • 7 dkg sucharków
  • 10 dkg zmielonych migdałów
  • 1/2 łyżeczki proszku do pieczenia

Nadzienie:
  • 1 łyżka żelatyny
  • 2 jajka
  • 10 dkg cukru
  • 1 cukier waniliowy
  • 0,5 kg dojrzałych bananów
  • 4 łyżki soku z cytryny
  • 6 łyżek likieru bananowego
  • 200ml śmietany kremówki
  • 1 opakowanie polewy czekoladowej

do dekoracji:
  • 125 ml śmietany kremówki
  • kilka plasterków banana
  • 1 łyżka soku z cytryny

Margarynę z cukrem i cukrem waniliowym oraz z solą utrzeć na puszystą masę. Dodać rozpuszczoną czekoladę, oraz po jednym jajku stopniowo.
Sucharki zemleć lub zgnieść, wymieszać z migdałami i proszkiem do pieczenia, dodać do ciasta. Tortownicę (26cm) wyłożyć papierem, wylac ciasto i wstawić do nagrzanego piekarnika na 30 minut w temp. 175 stopni.
Żelatynę namoczyć w zimnej wodzie. Białka oddzielić od żółtek. Żółtka utrzeć z cukrem i cukrem waniliowym na puszystą masę. Banany obrane posiekać, rozgnieść i wymieszac z sokiem cytrynowym i likierem bananowym, dodać do masy z żółtek. Napęczniałą żelatynę rozpuścić lekko podgrzewając, po czym dodać do masy. Kiedy masa bananowa zacznie tężeć, wymieszać ją ze śmietaną ubitą z białkami.
Upieczone ciasto przekroić na połowę, dolną warstwę skropić alkoholem lub kawą i posmarować kremem, przykryć drugą warstwą. Przygotować polewę (z opakowania rozpuścić lub zrobić własną). Polać nią tort. Wierzch tortu udekorować bitą śmietaną z plasterkami banana skropionymi sokiem z cytryny.
Wydaje się to pracochłonne, ale to tylko pozory. Torcik robi się szybko i sprawnie. Smakuje wyśmienicie i jest bardzo elegancki....zwłaszcza jako bukiet kwiatów dla Jadwigi.
Bananowy song Oczywiście przy okazji torcik dołączam do Bananowego Songu. Mam jeszcze tyle pomysłów na specjały z bananami, że chyba mi czasu zbraknie. 

A dziś niedzielnie dużo czasu spokojnie spędziłam w kuchni, właściwie ciągle tam siedzę, bo bardzo to lubię. U mnie  chyba każdy lubi to miejsce. To serce domu gdzie wszyscy zasiadamy przy wspólnym stole, gdzie pachnie chlebem i wszyscy się uśmiechają. Nie było dziś specjałów. W sobotę wieczorem narobiłam cebularzy i bułek hot-dog, a dziś pitrasiłam, dogadzałam moim Ukochańcom, a na kolację napiekłam bułek, które znikały szybko jako kanapki. Dobrze, że odłożyłam kilka na rano by dzieciaki miały świeże pieczywko do szkoły i mąż kanapeczki do pracy.
Ale o moich dzisiejszych wybrykach kulinarnych szczegółowo napisze następnym razem, czyli chyba jutro.
SMACZNEGO!

ŻYCZĘ WSZYSTKIM SPOKOJNEJ NOCY. DZIĘKUJĘ ZA KOMENTARZE I ODWIEDZINY ORAZ WITAM NOWYCH GOŚCI

4 komentarze:

  1. Aga,bardzo piękny imieninowy gest.
    Czy moge zamówić u Ciebie ten wspaniały tort na swoje imieniny...
    Cudny!

    OdpowiedzUsuń
  2. Oczywiście, że tak. Nie ma problemu, oby tylko dojechał cały i zdrowy :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ale wspaniały tort :) Masz talent w łapkach :) Pozdrawiam Serdecznie-Ewa

    OdpowiedzUsuń
  4. Hola guapa tu

    me encanta la teva recepta, em el teu permís anoto la formula

    mil petonets Susanna

    OdpowiedzUsuń

Zapraszam serdecznie i dziękuję za miłą wizytę