< Agnieszka Rucińska - moje mniam: żołądek jest blisko serca, czyli z sercem na talerzu

środa, 19 października 2011

żołądek jest blisko serca, czyli z sercem na talerzu

Wspomnienie sprzed  lat, a jakże cieszy.....Przygotowałam ciacho dla znajomej na pewną okazję, chciała coś od serca dla męża. Ja pamiętam,że pierwsze ciasto jakie jedliśmy wspólnie z moim Szczęściem to szarlotka ale serce na dłoni, tj na talerzu dostaje na co dzień szykowane z miłością i doprawiane całusami.


               
"Pozostań ze mną na chwilę wieczną,
Niech Twoje zmysły i wnętrze oplotą mnie całą,
Wejdziemy na szczyty szczęścia
na łąki, na brzegi , na wzgórza,
Rozbierzemy się na dachu świata
z emocji, trosk i tego co było
by pozostała tylko miłość
jak kwitnący kwiat nocy- niepowtarzalny
jeden jedyny.
Będziemy raczyć się zapachem szczęścia
-to Twój zapach-uwielbiam Cię wąchać.
Teraz i ja pachnę Tobą.
Nasz zapach....miłość i szczęście
a wszystkie pokoje zamieniliśmy na jeden wspólny
by nie dzieliły nas ściany tylko zbliżała jedność.
Połóżmy się obok siebie na złączonych półkulach Ziemi,
na równiku naszych serc
Tak jak cztery strony świata łączą się wszystkie razem w tym miejscu
tak my jesteśmy jedno..."     (aga23034)


                      SERCE NA DŁONI             


Ciasto nie jest trudne w wykonaniu ale za to daje wspaniałe wrażenia smakowe i estetyczne

ciasto:
robię do tego biszkopt z  przepisu, który już publikowałam, ale powtórzę:
  • 1 szklanka mąki
  • 2 jajka
  • 1/2 szklanki cukru ( ja daję mniej)
  • 1/2 szklanki rozpuszczonej margaryny
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • mielone płatki migdałowe

Ubić pianę z białek, dodać cukier, na końcu ubijania żółtka. Masę jajeczną wymieszać z mąką i proszkiem, wlać margarynę, wymieszać.
Blachę wysmarować tłuszczem i posypać bułką tartą, wlać ciasto, dość grubo ułożyć owoce, resztkę ciasta wylać na wierzch lub posypać kruszonką.
Piec aż się zarumieni w 180.C
Polecam bo szybkie do zrobienia, niedrogie i proste.
masa:
  • łyżeczka żelatyny
  • 1 małe opakowanie jogurtu
  • 10 dkg białego sera
  • 2 łyżki miodu
  • 1/2 cytryny

do dekoracji
  • owoce wedle uznania
  • 1 łyżeczka cukru pudru
  • 3/4 szklanki śmietany kremówki
  • posiekane orzechy
  • 1 opakowanie przezroczystej polewy do tortów

Nie mam formy w kształcie serca. Biszkopt piekę w tortownicy, a potem gdy przestygnie wycinam kształt jaki potrzebuję na daną okazję.
Biały ser należy zetrzeć na tarce lub rozdrobnić widelcem, wymieszać z jogurtem i miodem. Z cytryny otrzeć
skórkę i wycisnąć sok. Całość utrzeć na gładką masę z sokiem i skórką cytrynową. Żelatynę namoczyć w zimnej wodzie, po czym podgrzac do rozpuszczenia. Następnie wymieszać z 3 łyżkami przygotowanego kremu serowo-jogurtowego, po czym dokładnie wymieszać z pozostałą masą.
Spodnią część przygotowanego ciasta nasączyć (likier lub sok owocowy albo herbata-kawę odradzam bo zepsuje smak) i posmarować kremem. Przykryć drugą częścią ciasta i wstawić do lodówki na 30 minut.
Śmietanę ubić z cukrem pudrem, ok 1/3 porcji nałożyć do szprycy, a pozostałą część posmarować wierzch i boki tortu. Przygotować owoce do dekoracji. Ja użyłam truskawek, które mam odpowiednio przygotowane i zamrożone z przeznaczeniem do dekoracji ciast. Układamy owoce na torciku i polewamy przygotowana przezroczystą polewą (dostępna w sklepach) Brzegi ozdobić bitą śmietaną, a boki posypać siekanymi orzechami.


BO MIŁOŚĆ MOŻNA WYRAŻAĆ NA MILIONY SPOSOBÓW.......

7 komentarzy:

  1. Wspaniale dostac TAKIE ciasto...pięknie wygląda...czasem po prostu słów nie potrzeba...

    OdpowiedzUsuń
  2. Mniam! Jaki piękny torcik aż ślinka cieknie, koniecznie muszę wypróbować!W zamian za świetny przepis przyjmij proszę zaproszenie na moje Candy. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  3. Hi there from Malaysia! Your cake is beautiful..shall follow your blog from now on. Cheers!

    OdpowiedzUsuń
  4. Piękne ciasto i piękne wspomnienie :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ależ piękny torcik. Ja to nie mam ręki do biszkoptu- opada mi nietety. A może i ja bym złapała na takie ciacho jakiegoś górala?:) byle tylko wyszło...

    OdpowiedzUsuń
  6. Un blog estupendo, con sonidos y aromas al aire fresco de la montaña.
    Me quedo a seguirte.
    Besos
    Miguel
    lareposteriademiguel.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  7. Dziękuję za odwiedziny i miłe słówko. Zgadzam się
    @Angie, by wyrazić uczucie same słowa nie wystarczą, czasem nawet nie są potrzebne.

    @AiraArt dziekuję za zaproszenie. Już ustawiłam się w kolejeczce oczekujących.

    @What's Baking ,I also like your cookies, thank you and welcome.

    @Aldi wspomnienia są w nas i to jest najpiękniejsze.

    @ Moje Brzydactwa spróbuj zrobić ten biszkopt-jest prosty i zawsze wychodzi i żaden góral się nie oprze

    @Miguel Hinojosa ,Hola y muchas gracias.

    OdpowiedzUsuń

Zapraszam serdecznie i dziękuję za miłą wizytę