< Agnieszka Rucińska - moje mniam: Fuczki i Haluszki– smakowitości regionalne

wtorek, 30 sierpnia 2011

Fuczki i Haluszki– smakowitości regionalne

  • 25 dag kapusty kiszonej
  • szklanka mleka
  • szklanka mąki
  • jajko
  • sól, pieprz
  • ostra papryka
  • olej do smażenia


Kapustę należy dobrze odcisnąć, pokroić i ugotować w niewielkiej ilości wody do miękkości.
Lekko przestudzić.
Mleko zmiksować z mąką, jajkiem i przyprawami tak jak do ciasta naleśnikowego. Wymieszać z kapustą.
Na patelni rozgrzać olej. Łyżką nakładać ciasto, lekko spłaszczając formować małe placuszki. Smażyć z obu stron na złoto.
Świetnie smakują ze śmietaną. Nazwa tych placuchów wywodzi się z Podkarpacia i spotkałam się z nimi jako fuczki ale i huczki. Nie mam pojęcia, która nazwa jest poprawna.
 Ale czy to ważne? grunt by smakowało, a są przepyszne. Właśnie zaczyna się sezon na młodą kiszoną kapustę więc do dzieła !!!!!!

Haluszki ziemniaczane

1 kg ziemniaków
2 jajka
4 łyżki mąki przennej
1 cebula
sól, masło

ziemniaki zetrzeć, pokroić cebulę w kostkę i zesmażyć na maśle. Odcedzić ziemniaki, dodać sól, jajka i mąkę, wymieszać. Kłaść na wodę kluski lub kulki i gotować ok 8 minut. Polać smażoną cebulką , można też posypać serem

SMACZNEGO WSZYSTKIM ŻYCZĘ.


pozwolę sobie dodac zdjęcie Arka Ścichockiego. Jego placki są ze śmietaną i plasterkiem łososia. Ja nie zdążyłam zrobic fotki, bo każda usmażona porcja znikała z patelni biegiem, a wszyscy stali w kolejce przy mnie z talerzami w garści. Sama zdążyłam zjeśc raptem ze 2 sztuki. Następnym razem zamknę się w kuchni, pstryknę fotkę i dopiero wpuszczę moje kochane paszczaki do stołu
...................................................
powoli widac jak jesień zbliża się gdzieś w oddali
kwiaty wdzięczą się kolorami światu...
BEGONIE

łzawiące serca...ulubieńce nazywane kolczykami- moja Mama zawsze je lubiła

Clematis pnący się po ściankach domu

i wreszcie zakwitł pieszczoch- kwiat nietoperza. Poluję jeszcze na czarny ale ciężko dostac sadzonkę odpowiedniego wzrostu ,a astry prześcigają się w kolorach





pozdrawiam wszystkich bardzo serdecznie

7 komentarzy:

  1. piękne! aż mam ochotę chwycić jeden! mniam!

    OdpowiedzUsuń
  2. uwielbiam kiszoną kapustę, w takiej wersji jeszcze jej nie próbowałam ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. częstujcie się , zapraszam. Placuchy są łatwe i szybkie do zrobienia, polecam gorąco

    OdpowiedzUsuń
  4. Kwiat nietoperza - pierwszy raz widzę coś takiego, śliczny!A placki z kapuchą wypróbuję, bo bardzo ją lubię, więc nowy dla mnie przepis się przyda!

    OdpowiedzUsuń
  5. Ależ wspaniały Twój blog,wpisuję do ulubionych,dzięki za odwiedziny i komentarz.a placki z kapuchą-r e w e l k a ;)jolagry.blox.pl

    OdpowiedzUsuń
  6. dziękuję i mam nadzieję, że posmakuje. @jolagry zapraszam częściej. Kwiat nietoperza to ciężka w hodowli roślina, nie lubi upałów ani zbytniego słońca. 3 lata czekania na takie efekty. Tym bardziej jestem dumna. Należał do mojej mamy, a teraz ja przy nim biegam i jest bardzo mój.

    OdpowiedzUsuń
  7. Ten komentarz został usunięty przez administratora bloga.

    OdpowiedzUsuń

Zapraszam serdecznie i dziękuję za miłą wizytę