< Agnieszka Rucińska - moje mniam: ...BO TO WAŻNA SPRAWA JEST !!

sobota, 17 listopada 2012

...BO TO WAŻNA SPRAWA JEST !!

Witam wszystkich. W tym zaganianym dla mnie czasie znalazłam chwilkę by zajrzeć do mojego kącika. Dzieje się ostatnio dużo, zamówień na święta przybywa, a ja zaczęłam już zmagania z uszkami. Praca, dom, obowiązki i dodatkowe zajęcia sprawiają, że rzadko robię wpisy, znowu nazbierało mi się zaległości. Nie samym blogiem przecież człowiek żyje, bo ważniejsze jest życie realne.
Zostałam poproszona także o zrobienie tortu urodzinowego dla bardzo fajnego Jubilata. Bardzo się cieszę, że Babcia i Mama Tytuska zwróciły się z tym do mnie, bo był to dla mnie zaszczyt.

Trzecie urodziny TO WAŻNA SPRAWA JEST, a nawet najważniejsza, bo taką imprezę dziecko w tym wieku już pamięta.
Torcik miał przedstawiać jednego z bohaterów filmu dla dzieci "AUTA".
Nagłówkowałam się nad masami, bo chciałam zrobić coś co na ogół dzieciaki lubią. Poza tym, wedle życzenia biszkopty miały być tęczowe takie jak zrobiłam naszej wnusi na urodziny  KLIK
Więc w czwartek przystąpiłam do pieczenia.
Biszkopt zrobiłam z TEGO przepisu "puszek okruszek". Jednak że tort miał mieć kształt prostokąta, upiekłam 6 biszkoptów w dużej blasze każdy w innym kolorze.
Pomysł na masy wzięłam z głowy i od niezawodnej Janeczki. W piątek gdy biszkopty już miałam gotowe, po powrocie z pracy przystąpiłam do dzieła.
Na pierwszy biszkopt położyłam masę , która pochodzi z ciasta SHREK od Janeczki. Masa budyniowa przygotowana na soku o smaku kiwi jest świetna, bo nie za słodka, lekko kwaskowata i bardzo smaczna.

1.Masa zielona do tortu:

  • 900ml zielonego soku o smaku kiwi "Kubuś"
  • 3 budynie śmietankowe.

Ugotować budyń na soku, intensywnie mieszać, gotowe i jeszcze ciepłe wyłożyć na biszkopt.

Druga masa to serkowe smaki, bo pomyślałam sobie, że dzieciaki lubią serniki zazwyczaj. Więc zrobiłam tak:

2. Masa serkowo-waniliowa do tortu

  • 400g serka homogenizowanego z wanilią
  • 200ml kremówki
  • 50g cukru pudru

Utrzeć serek z cukrem pudrem, pod koniec stopniowo dodawać zimną śmietanę kremówkę i ubijać aż zrobi się sztywna masa.Wyłożyć na kolejne biszkopty.
Każdy biszkopt nasączyłam oczywiście sokiem z ananasa z puszki, a drobno pokrojone owoce wyłożyłam na jedną z warstw masy. Na koniec zrobiłam zwykłą masę śmietanową.
Ukształtowałam formę samochodu. Kabina kierowcy to masa przekładana biszkoptami nasączonymi sokiem z malin.
Całość pokryłam pozostałą masą i ciacho czekało na dekoracje do wieczora.
Nie da rady u mnie robić wykończeń z masy cukrowej za dnia. Moje maluchy zawsze mają wtedy do mnie milion spraw, a przygotowując masę nie wolno jej zostawiać bo szybko wysycha i nie będzie już taka elastyczna. Wolę więc zaczynać tę pracę wieczorem gdy już szkraby śpią i mam spokój. Włączam sobie wtedy jakąś fajną płytę "ciastową" i oddaję się czynnościom. Muzyka "ciastowa" u mnie w kuchni to płyty Dżemu i naszego Marcina Różyckiego. To już norma, że te nutki szykują ze mną słodkości. Do ciasta drożdżowego wytrawnego typu kulebiaki , pizza czy calzone zawsze włączam Depeche Mode, De/Vision lub Mesh. I idzie jak burza :)

Ciekawa jestem czy Wy macie jakieś ulubione nuty ,przy których gotowanie idzie Wam o wiele lepiej?

Wróćmy do tortu.
Przygotowałam masę-bazę białą, schowałam ją do woreczka by nie wysychała, a większą część zagniotłam z czerwonym barwnikiem. Zrobiłam karoserię naszego auta. Potem kolejne: zderzaki, ozdoby, literki, szyby, oczka itd. Jako klej do małych elementów służy mi zawsze polewa czekoladowa biała lub ciemna.
Na koniec napompowałam opony, sprawdziłam pracę silnika, wypolerowałam karoserię do czysta  i ....brrrrruuuuummmm...można jechać w trasę.
Dziś z rana torcik został odebrany. Jak smakował? jeszcze nie wiem. Mam nadzieję, że był smaczny. Z tego co wiem, wizualnie wszystkich zachwycił, a najbardziej Jubilata, który z płaczem wołał, że nikomu nie odda tego ciasta :)) Taka reakcja jest dla mnie najwspanialszą radością.

Niezmiernie mi miło, że odwiedza moja kuchnię tak dużo osób. Dziękuję za miłe maile, komentarze. Serdecznie witam nowych gości. Ja czytam Wasze blogi z każdym nowym wpisem jak tylko pojawi mi się wiadomość gdy ktoś z Was dodał jakąś nowość. Przepraszam jednak za to, że nie zawsze komentuję. Po prostu nie mam tyle czasu teraz. Staram się jednak nadrabiać zaległości  co jakiś czas by zostawić ślad po sobie na Waszych pięknych stronach.
 ŻYCZĘ WAM WSPANIAŁEJ RODZINNEJ NIEDZIELI PEŁNEJ MIŁOŚCI, SPOKOJU I RADOŚCI.


DO NASTĘPNEGO WPISU !!!!

25 komentarzy:

  1. Brawo. Taki tort to dzieło sztuki.

    OdpowiedzUsuń
  2. Cóż.... tort odjazdowy!!! Wygląda jak prawdziwy:)

    OdpowiedzUsuń
  3. wiesz Aguś.... torcik wygląda jak tylko co zakupiony w ... salonie samochodowym ... hihi

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. tylko nie pamiętam, który salon :)i kluczyków mi nie dali. Musze dorobić

      Usuń
  4. Takiego torcika jeszcze nie widziałam, ale przecież z Ciebie wielka kulinarna mistrzyni! takie urodzinki z pewnością da się zapamiętać na całe życie.Zdrówka dla jubilata!Pozdrawiam i także miłej niedzieli życzę!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Danielo, do mistrzyni mi bardzo daleko. Najważniejsze by dziecko było szczęśliwe. Dziękuję i pozdrawiam

      Usuń
  5. wygląda rewelacyjnie i na pewno bardzo smaczny był :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Wow, super tort!! Solenizant pewnie był zachwycony:D

    OdpowiedzUsuń
  7. Taki tort to prawdziwe cudo, pięknie go zrobiłaś :-)

    OdpowiedzUsuń
  8. Piękny zrobiłaś ten tort. Prawdziwe dzieło sztuki.

    OdpowiedzUsuń
  9. Hej Aga! to ja -Sucha. Przypadkiem u mojej znajomej zobaczyłam namiary na Ciebie z tym tortem. Oniemiałam z wrażenia!!! jestem w szoku, bo to rewelacja co Ty gotujesz i pieczesz. Całusy

    OdpowiedzUsuń
  10. ZDOLNIACHA Z CIEBIE !!!!!!!!!
    JESTEM POD OGROMNYM WRAŻENIEM I JESZCZE WIĘKSZYM ZACHWYTEM .SUPER

    OdpowiedzUsuń
  11. O Kochana taki tort to WIELKA sprawa! Podziwiam bardzo. Dzieciak będzie miał niezapomniane urodzinki.
    Zdolniacha z Ciebie!!!
    Pozdrawiam serdecznie:)

    OdpowiedzUsuń
  12. Mmmmm ... Dla słodkości to ja wszystko a nawet więcej .
    Cudny tort , zdolniacha.

    OdpowiedzUsuń
  13. Uwielbiam "Auta" choć jestem już dużą dziewczynką ;)

    OdpowiedzUsuń
  14. Szacun,to wspaniałe dzieło tortowe :)
    pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  15. Zrobić taki tort to Mistrzostwo przez wielkie M.

    OdpowiedzUsuń
  16. świetny tort! do tego jeszcze ozdoby takie jak te http://www.partykiosk.pl/product-pol-1791-Balon-foliowy-z-Zygzakiem.html i impreza gotowa! :)

    OdpowiedzUsuń

Zapraszam serdecznie i dziękuję za miłą wizytę