< Agnieszka Rucińska - moje mniam: W ZĄBEK CZESANE :)

piątek, 21 września 2012

W ZĄBEK CZESANE :)

 Witam w jesienny poranek. Muszę Wam powiedzieć, że z rana po 6 godzinie było już bardzo zimno- zaledwie 4 stopnie, jesiennie...
Mimo wszystko jednak dzień jest piękny. Słonko już wstało i złoci całe niebo. Po wczorajszym deszczowym klimacie taki widok cieszy serce.


Dziś u mnie buły " w ząbek czesane"
musiałam je zrobić-miałam chrapkę na nie.

Wzięłam więc mąkę i drożdży troszeczkę
dodałam ciut mleka i cukru szklaneczkę.
Jajo to wszystko ładnie pokleiło
wyrobiłam ciasto by gładziutkie było.

Potem pięknie wzrosło, jak mały balonik,
wyturlałam kulki w swojej zacnej dłoni.
Wałkiem trzeba spłaszczyć by móc posmarować,
w piekarniku ciepłym każdą bułę schować.

Czekamy chwileczkę aż się zarumienią
i mamy drożdżówki z tą piękną jesienią.
Są w ząbek czesane, w środku mają serek
Spakuj wszystko w torbę i idź na spacerek.

                       PRZEPYSZNE DROŻDŻÓWKI Z BIAŁYM SERKIEM

Pomysł znalazłam na tej stronie u Nebliny. Od razu spodobał mi się kształt drożdżówek i ciasto więc musiałam zrobić. Dziś chciałam podzielić się z Wami tym fajnym przepisem:
1. CZESZEMY W ZĄBEK

2. NAKŁADAMY FARSZ
3. ZWIJAMY
4. UKŁADAMY ZĄBKI
5. NADAJEMY KSZTAŁT

  • ok 1 kg maki 
  • 7 dkg drożdży
  • 1 szklanka cukru
  • 1 jajko
  • 250 ml mleka
  • 6 łyżek oleju
  • 1 cukier waniliowy 16g





Cukier wsypać do miski wraz z drożdżami,połączyć.Dodać ciepłe(nie gorące) mleko,sól,cukier waniliowy,mąkę,olej i żółtko jaja,wymieszać.


Zagnieść ciasto.Odstawić na 30 minut w ciepłe miejsce.Białko jaja będzie nam potrzebne do smarowania drożdżówek.


Ciasto wyłożyć na stolnicę,ponownie zagnieść,rozwałkować,wycinać kształty jak na zdjęciu.Na środku nałożyć farsz,składać od strony bez grzebienia,a następnie na złożone ciasto nałożyć część z grzebieniem,po kolei od lewej do prawej zawijając po jednym pasku grzebienia.Smarować białkiem i dokładnie zlepić.Następnie zwinąć w kółko,aby powstało ciastko w kształcie drożdżowej oponki.


Piec w temperaturze 175 stopni C przez 20 minut.


 Ja do środka dałam ser biały, ale mozna dawać owoce lub dżemy.


Masę serową zrobiłam taka jak do naleśników, czyli ser biały , żółtka, cukier waniliowy i zwykły. 
                                                                                                                                                                                  Bardzo dziękuję za tak liczne wizyty, za apetyczne słowa i życzę Wam wszystkim wspaniałego piątku!!!

     


15 komentarzy:

  1. Ech, kusisz a mam mało czasu. Ta kuchnia to rzeczywiście Twoja pasja. Pozdrawiam serdecznie:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Jak patrzę na tego małego smakosza, to myślę, że trzeba szybko wziąć się za pieczenie dla moich niejadków:))

    OdpowiedzUsuń
  3. Chyba w niedzielę będzie spacerek:))) oczywiście z bułeczkami!

    OdpowiedzUsuń
  4. Cieszę się,że takie piękne Tobie "wyszły".Pozdrawiam.Neblina (Joanna)

    OdpowiedzUsuń
  5. Jakbym nie miała remontu w domu to już piekłabym te bułeczki! Ale co się odwlecze to nie uciecze -myślę, że niedługo wezmę się za te bułeczki, bo są śliczne-apetyczne!

    OdpowiedzUsuń
  6. Oj oj oj jutro się za nie zabieram. Zrobię mężusiowi łasuchowi niespodziankę.Dzięki

    OdpowiedzUsuń
  7. Już mam na jutro zaplanowaną tarte z gruszkami , ale chętnie bym zrobiła w ząbek czesane:)) może w tygodniu:)

    Pozdrawiam Cię serdecznie:)

    OdpowiedzUsuń
  8. Przepis rymowany zachęca do pracy. Zrobię z dżemikiem z braku serka... Miłego spacerku z bułeczkami:)

    OdpowiedzUsuń
  9. Witaj Aguś,
    wpadłam na herbatkę a tu TAAAKIE wyczesane bułeczki ;). Wyglądają bardzo apetycznie. Wciąż boję się ciasta drożdżowego ale może w końcu się przełamię :).
    Najserdeczniej pozdrawiam :*

    OdpowiedzUsuń
  10. Hola estimada i guapa tu

    Nena quina recepta de Super 10, anoto la teva formula..hum

    mil petonets Susanna

    OdpowiedzUsuń
  11. Super buleczki i juz mi smakuja wiec jutro na sniadanko zaskocze meza..Dzieki za fajny przepis.)

    OdpowiedzUsuń
  12. Te Twoje w ząbek czesane bułeczki są wyczesane ;)

    OdpowiedzUsuń
  13. super! rzeczywiście takie jesienne, idealne do zapakowania na spacer :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Kapitalne są muszę próbować. Bardzo fajny pomysł.

    OdpowiedzUsuń

Zapraszam serdecznie i dziękuję za miłą wizytę