< Agnieszka Rucińska - moje mniam: Babciowe słodkie buziaki

poniedziałek, 23 stycznia 2012

Babciowe słodkie buziaki

Witam wszystkich w poniedziałkowy poranek.
Mam nadzieję, że każdy z Was spędził weekend w miłej rodzinnej atmosferze u boku ukochanych bliskich, zwłaszcza, że było święto Babci i Dziadka. Dziękuję bardzo za życzenia imieninowe i jest mi niezmiernie miło.
  U mnie weekendowe święto było pełne słodkich buziaków, dostałam nawet laurki od wnusi ,co prawda robione przez mojego najmłodszego synka, ale kolorowane i klejone także przez wnusię.
Jako babcia też się odwdzięczyłam za te buziole i przygotowałam słodkości.

SERNIK Z BRZOSKWINIAMI 

Niezawodny i zawsze sprawiający radość bliskim. Trudno było marzyć o czymś innym na słodko. Zapach tego ciasta kojarzy mi się z moją babcią, przepleciony jest wspomnieniami z dzieciństwa i radością.
Korzystam z przepisu Janeczki, u której znalazłam tę recepturę jeszcze w czerwcu ubiegłego roku. Wiele przepisów z jej bloga już wykorzystałam i nigdy się nie zawiodłam, są na prawdę wyśmienite, a sernik rozpływa się w ustach. Przepis na niego znajdziecie w tym miejscu.


Druga pyszność przygotowana na sobotę z imieninowym akcentem to

CHAŁWOWIEC

Ciasto ciemne:
  • 1/2 szkl. cukru
  • 1/2 szkL. mąki tortowej
  • 1/2 łyczki proszku
  • 1 łyżka kakao (ja dałam bardzo mało 1/2 łyżeczki i 1 łyżeczkę tartych orzechów włoskich)
  • 4 jaja
Ciasto jasne:
  • 4 jaja
  • 1/2 łyżeczki proszku
  • 1/2 szkl. maki tortowej
  • 1/2 szkl. cukru
Masa 1 : pełna porcja (ja zrobiłam z połowy)
  • 1 masło
  • 1margaryna
  • 30 dkg chałwy
  • 1 budyń śmietankowy bez cukru (ugotować w 1 1/2 szkl. mleka)
  • 10 dkg bezów
  • 10 dkg gorzkiej czekolady
  • 4 łyżeczki spirytusu
Masa 2 : jako krem ciemny
  • mleko skondensowane lub masa krówkowa
Sposób przygotowania:
Białka ubić dodać cukier, potem dodawać po jednym żółtku ciągle ubijając. Następnie delikatnie mieszając łyżką dodawać powoli mąkę wymieszaną z kakao i proszkiem. Upiec. Oba ciasta i ciemne i jasne przygotowujemy w ten sam sposób.

Przygotowanie masy:
Tłuszcz utrzeć, dodać ugotowany budyń oraz spirytus. Podzielić masę na 2 części. Do jednej dodać chałwę, a do drugiej roztopioną czekoladę. Ja zrobiłam z połowy porcji, zaś krem ciemny zrobiłam jako masę krówkową dla urozmaicenia.

Biszkopty przekroić na połowę. Ciasto jasne przełożyć kremem ciemnym na to pokruszyć bezy. Na to ciasto ciemne i posmarować kremem chałwowym. Znowu pokruszyć bezy. Kolejna warstwa to ciasto jasne i krem ciemny – bezy.I ostatnia warstwa ciasto ciemne- krem chałwowy. Udekorować wedle własnych upodobań.

I SŁODKIE CAŁUSY OD BABCI

 Z sernika zostawiłam kawałek kruchego ciasta i zrobiłam małe serducha dla moich Ukochańców. Wykroiłam delikatnie serduszko. Z folii aluminiowej przygotowałam formę z kształcie serca dopasowując do wielkości spodu. Na to masa truskawkowa, warstwa ciasta i bita śmietana. Gdy zastygnie, zdejmujemy delikatnie folię i mamy gotowe ciasteczko. Dekorację kupiłam w sklepie, bo już nie miałam czasu na zabawę z tym . W ten sposób zrobiłam całuski  z sercem.


Ten sposób polecam na nadchodzące Walentynki. Jest bardzo prosty, spód ciasteczka można zrobić z pokruszonych herbatników lub biszkoptów, kupić ozdoby, zrobić dowolną formę z folii. Bardzo efektownie wygląda.


Dziękuję jeszcze raz Wam wszystkim za odwiedziny, za życzenia. Witam serdecznie nowych obserwatorów i zapraszam.


W odpowiedzi na niektóre wiadomości pragnę poinformować oficjalnie i publicznie (skoro nie poskutkowało indywidualnie), że nie zajmuję się plotkami, nie obchodzi mnie co kto gdzieś na mój temat, nie interesuje mnie też to , że mój blog działa komuś na nerwy- proste-to nie mój problem tylko tej osoby. Więc wszelkie maile od bardzo zainteresowanej osoby będą umieszczane po prostu w koszu bez czytania. Nie znoszę konfidentów, obłudy, a ludzi chorych bardzo mi żal. Ja dla kogoś nie mam zamiaru się zmieniać.

    cytat :"Lepiej żeby mnie nienawidzili takim, jaki jestem, niż kochali kogoś, kim nigdy nie będę. "




Życzę wszystkim pomimo pogody ciepłego i wesołego poniedziałku, tak jak i całego tygodnia. Zapraszam na kolejny wpis o roladkach drobiowych z paluszkami krabowymi (tanie i szybkie) oraz będziemy jeść drożdżówy.


14 komentarzy:

  1. serniki uwielbiam wszystkie gatunki mama na święta raczej piecze zawsze różne ciasta

    OdpowiedzUsuń
  2. teraz dałam wpis swoje stare zdjęcia zobacz miłego dnia

    OdpowiedzUsuń
  3. Jak zwykle bardzo smakowicie u Ciebie. Szkoda, że nie wiedziałam, że Agnieszki miały imieniny, ale to dlatego, że wokół mnie nie ma żadnej. Tak więc spóźnione ale najszczersze życzenia szczęścia. Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Janeczko, bardzo dziękuję. Smakowicie , bo korzystam też z Twoich przepisów, a jak widzę mamy podobne smaki

      Usuń
  4. Serniczki wprost kocham we wszelkiej postaci. Niestety moi domownicy nie lubią owoców w cieście. Zawsze trafiają na mój talerzyk - hmm - to może i stety że nie lubią bo ja uwielbiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Stety, stety :) ja też lubię na takich akcjach korzystać. Mój talerzyk także zbiera smakowitości

      Usuń
  5. To ty sama jesteś żałosna tak jak ten twój blog, niby twój ukochany i wszystko co z tobą związane. Jeszcze nie ogarniasz?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak zawsze odwaga pod kurtyną anonima. Szkoda, że już nie jako zalogowana, strach? ale to nie moja sprawa, a Twoja choroba.

      Usuń
  6. śliczne serduszkowe ciasto!

    OdpowiedzUsuń
  7. zauroczyło mnie to serduszko! jest prześliczne i rzeczywiście będzie też super na walentynki! buziaki

    OdpowiedzUsuń
  8. ─═ڿڰۣڿ☻ڿڰۣڿ═─.
    Radością Zaczynaj
    Nowy dzień
    Z nowymi nadziejami
    A na pewno będzie Ci lżej
    Uporać się z problemami ...
    ─═ڿڰۣڿ☻ڿڰۣڿ═─

    POZDRAWIAM CIEPLUTKO
    .
    ─═ڿڰۣڿ☻ڿڰۣڿ═─

    OdpowiedzUsuń
  9. jakie słodkości! szczególnie chałwowiec mnie zachwycił, świetne ciacho

    OdpowiedzUsuń
  10. wygląda uroczo! aż chce się zjeść :)

    OdpowiedzUsuń

Zapraszam serdecznie i dziękuję za miłą wizytę