< Agnieszka Rucińska - moje mniam: pizza z czym się da z Calzone za pan brat

piątek, 16 grudnia 2011

pizza z czym się da z Calzone za pan brat


Na kolację proponuję pizzę pyszną, pachnącą, z trzema serami, z boczkiem, kiełbachą, salami i ogórkiem konserwowym. Pyszności.
Dla tych co nie przepadają za mięsem polecam wariant z samymi serami.
Nakładam swój ulubiony dresik i do dzieła:
Ciasto proste i to samo jak zawsze ( z niego czesto robię tez calzone)
  • 1 kg maki
  • 5 dkg drożdży                                         
  • pół szklanki oleju
  • cukier                                                                     
  • sól
  • zioła
  • ciutkę ciepłej wody

Wszystko razem dobrze wyrobić, zostawić na 10 minut, by się składniki pogodziły i robimy pizzunię. To ciasto należy do tych co się kręci na palcach
Ja pizzę piekę na dużej blasze płaskiej firmowej z piekarnika. Robię wielki placek i jazda!!!!
a to znowu ja (nie kto inny ino ja)
Jak się nie chce robić pizzy to można przerobić ją na calzone i tez jest pychotka. Z tym szaleliśmy w Opolu gościnnie. Calzone było z sosem słodko-kwaśnym, z cebulką duszoną, plastrami szynki, ananasem i kawałkami sera żółtego.





Polecam gorąco!!!!!!

9 komentarzy:

  1. W kwestii pizzy robię dokładnie tak jak Ty. Uwielbiam improwizować, grunt by była smaczna!

    OdpowiedzUsuń
  2. Calzone pyszne i sycące, a Aga zrobiła u nas tego dużo. Zostało trochę na następny dzień, niestety wszystko zniknęło w przepastnym żołądku mojego dorastającego dziecięcia :-(

    Maja

    OdpowiedzUsuń
  3. aj, pizzę by się zjadło :D
    u mnie ostatnio najczęściej wersja z mozarellą, szynką drobiową, czarnymi oliwkami i mnóstwem bazylii.

    OdpowiedzUsuń
  4. biorę obie - i z mięsem i bez :)
    oj widzę, że w tej serowej było duuuużo ciągnąąąącego się sera :D

    OdpowiedzUsuń
  5. ciągnący się ser to podstawa- ja uwielbiam!!!!

    OdpowiedzUsuń
  6. Pizza i dużo sera!!!! wpraszam się na takie danie!!!!

    OdpowiedzUsuń
  7. No to wszystkich zapraszam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  8. Ah takie dania w domowej wersji są zdecydowanie najpyszniejsze :)

    OdpowiedzUsuń

Zapraszam serdecznie i dziękuję za miłą wizytę