< Agnieszka Rucińska - moje mniam: Piernik kiszony na Boże Narodzenie i dekoracje z warzyw

czwartek, 27 października 2011

Piernik kiszony na Boże Narodzenie i dekoracje z warzyw

Postanowiłam podzielić się z Wami przepisem na kiszony piernik, który trzeba zrobić dość wcześnie by był gotowy w grudniu na święta.

KISZONY PIERNIK

  •  0,5 kg mąki
  • 20 dkg miodu
  • 20 dkg cukru
  • 3 jajka
  • 1 łyżka sody
Wymieszać składniki i kisić dwa-trzy tygodnie

Po ukiszeniu dodać:3 łyżki kakao,3 rozgniecione goździki,2 łyżki cynamonu i 1 przyprawę do pierników.Upiec 4 placki.
Do przekładania ciast potrzebujemy 1 słoik powideł śliwkowych i masę z kaszy manny.

Masa
  • 3 szkl. mleka
  • 6 łyżek kaszy manny błyskawicznej (można zwykłą)
  • 30 dkg margaryny
  • 25 dkg cukru pudru
  • 1 jajko
  • sok z cytryny

Ugotować kaszkę na mleku i po wystygnięciu ucierać z pozostałymi składnikami. Układamy potem warstwy przekładając nasze upieczone ciasto:
1.ciasto
2.powidła
3.masa
4.ciasto
5.powidła
6.masa
  Ten przepis jest znany od lat i takie ciasto piernikowe zawsze na święta przygotowywała moja babcia Stasia.

Dziś także dalszy ciąg dekoracji do potraw by dodać smaku naszej pracy w kuchni i podaniu posiłku.

1. ogórek zielony przekrojony wzdłuż

Lub ogórek w plastrach









2.  Pomidorka juz pokazywałam. Bardzo efektowny i mój ulubiony kwiat
3. Liście sałaty, marchew i pomidor, właściwie skóra pomidora


4. Ogórek, marchewka i jasne liście pora


















I  Humorek z kuchni rodem:
WARZYWKA

Kiedyś z ludźmi było inaczej, częściej żartowali i żartem odpowiadali. Nikt nikomu nie wytykał, że ma niskie poczucie humoru, nikt też nie wywyższał się, że jego humor jest z klasą a wszyscy wokół to hołota.
".. ludziska śpasowali na różne tematy. Nawet o śmierci można było śpasować. Tematów tabu nie było, bo w śpasach i księdzu łatkę się przypięło. A dobrodzieje inni dawniej bywali, nie obrażali się na śpasy i  o śpasy. Trzymał się plebanek za brzuch ze śmiechu i na śpas śpasem odpowiadał...żyli w biedzie, ale też w pięknym krajobrazie. Towarzyszyła im zawsze radość życia. Ze śpiewem szło się do pola, do pracy, do sianokosów, żniw, do pasienia owiec i krów. Czasem pastuch naubliżał niemiłosiernie bydlętom czy koniowi i to też był powód do śpasowania, bo przecież każdy prawdziwy dobry człek  zywinę kochał...  conajmniej jak własną babę... 
tak było kiedyś, a teraz ?
Życzę wszystkim spokojnej nocki i dziękuję za miłą pocztę. Pozdrawiam serdecznie

20 komentarzy:

  1. Cudne dekoracje. Zazdroszczę talentu.

    OdpowiedzUsuń
  2. Cudne dekoracje, szczególnie kwiat z pomidora :)

    A humorek najfajniejszy :D
    Pozdrawiam serdecznie nocną porą :)

    OdpowiedzUsuń
  3. To się nazywa carving.
    Najpiękniejsze popisy widziałam w Tajlandii.
    Twoje okazy urocze.

    OdpowiedzUsuń
  4. Piękny dekor! Akurat do tego, daru nie mam, choć mam znajomą, która równiez robi świetne dekoracje, to tę z ogórkiem pierwszy raz widzę!

    OdpowiedzUsuń
  5. Oo sztuka carvingu jest na mojej liście, kiedyś jak będę miała więcej czasu to się pobawię, bo po efektach Twoich działań widzę, że warto. A dowcip znam, bardzo zabawny :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Właśnie carving podglądam na każdych pokazach czy zawodach w naszym mieście. Fajnie jest popatrzeć na żywo jak powstają różne rzeczy. Lubię czasem w wolnej chwili pobawić się i pocudować. Dziękuję.

    OdpowiedzUsuń
  7. Świetne dekoracje .A z humorzastych warzywek uśmiałam się totalnie .Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  8. będę się uczyć robić róże z ogórka :) mam nadzieję, że wyjdą choć trochę podobne ;)

    OdpowiedzUsuń
  9. robienie ozdób z warzyw jest bardzo dekoracyjne, bratanica moja się tym trudni. Szkoda, że niektóre warzywa mają krótką żywotność. Za tak ciężką pracę ozdoby z warzyw powinny stać dłużej niż 24 godziny. Nie wiem tylko czym można przedłużyć ich żywotność.

    OdpowiedzUsuń
  10. Zaciekawił mnie ten piernik :) a dekoracje niesamowite, robia wrażenie !!!

    OdpowiedzUsuń
  11. Najlepszy piernik to właśnie kiszony, ciasto przygotowane w połowie listopada. U mnie w tym roku nie będzie piernika, ponieważ jak dla mnie jest to dość trudne ciasto w sensie trudne do wyrobienia z powodu miodu :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Przepiękne dekoracje. Mój piernik właśnie dojrzewa w lodówce:)

    OdpowiedzUsuń
  13. Masz rację, wyroby z piernika czas zacząć. Też właśnie myślałam o tym. Dekoracje fantastyczne. Mam nożyk do wycinania ale jeszcze nie zabrałam się ćwiczeń z dekorowania. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  14. przepis inny i jak tylko zrobi e to sie pochwalę co mi wyjdzie
    dekoracje super

    OdpowiedzUsuń
  15. No tak czas leci nieubłaganie i święta tak naprawdę są już tuż tuż.Może spróbuje upiec,choć w pieczeniu nie jestem najlepsza,ale piernika ubóstwiam,szczególnie miękkiego z marmoladą i nie wyobrażam sobie bez niego świąt;-)

    OdpowiedzUsuń
  16. Jestem jestem - przyznam szczerze że jak żyję kilkadziesiąt lat na tym padole nie znam takie pzrepisu bardzo chętnie go wypróbuje wygląda apetycznie ale roboty to widzę troche przy nim jest no nic jak mi nie wyjdzie się nie pochwalę natomiast warzywka takiego talentu ci zazdroszczę życzę miłego tygodnia buziaki ślę Marii

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. wbrew pozorom nie ma dużo pracy przy nim. Polecam i dziękuję

      Usuń
  17. Kiszonego piernika bym spróbowała, ale zrobić... niekoniecznie.
    Twoje warzywne dekoracje przepiękne. A zdjęcia humorzaste świetne. Teraz chyba więcej chamskich żartów na świecie niż śmiesznych...
    Buziaki.

    OdpowiedzUsuń
  18. Ładnie tak mi tu smaka robić? ;))) Ptaszki obudziły moja Gryzeldę. :)))

    OdpowiedzUsuń

Zapraszam serdecznie i dziękuję za miłą wizytę