< Agnieszka Rucińska - moje mniam: Kniaź czyli kartoflak zapiekany

wtorek, 23 sierpnia 2011

Kniaź czyli kartoflak zapiekany

Kniaź to zapiekana masa ziemniaczana. Potrawa ta wywodzi się z podkarpackiej chaty i jest bardzo smaczna jako danie obiadowe. Jest dość prosta ale właśnie w tym cały urok.
składniki:
  • 2 kg ziemniaków
  • 1 jajko
  • 3 cebule
  • 1/2 boczku surowego
  • 1szkl mąki
  • kilka ząbków czosnku
  • sól, pieprz

Ścieram ziemniaki na tarce o średnich oczkach,dodaję cebulę, czosnek pognieciony, mąkę i przyprawy i jajko. Wszystko dokładnie mieszam. Boczek kroję w kostkę.
Brytfankę smaruję dokładnie tłuszczem (smalcem-a co!)i układam warstwy zaczynając od boczku i przeplatając masą ziemniaczaną.



Piekę w piekarniku dobre półtorej godziny w temp. 200'C

Gdy trochę przestygnie kroję w grubsze plastry i podaję z surówkami. Można też polać sosem.




jakby co...piszcie



polecam i życzę smacznego

6 komentarzy:

  1. Nie znałam takiego sposobu na ziemniaki, podoba mi sie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Podoba mi się to danie:) Chętnie je zaproszę w moje kuchenne progi:)

    OdpowiedzUsuń
  3. to bardzo, bardzo stary przepis. Ludzie gotowali z tego co mieli i tworzyli niesamowite smaki.

    OdpowiedzUsuń
  4. no - też przypomina mi swojskie jadło-choć nie z Twojego zdjęcia-bo na nim wygląda wykwintnie :)

    OdpowiedzUsuń
  5. w końcu dzięki Tobie przypomniałam sobie o kajetach ze starymi przepisami i warto się nimi podzielić.

    OdpowiedzUsuń
  6. Jadłam - pycha. Moja koleżanka z pracy takie robi, mówi, że to z lenistwa bo nie chce jej się bawić z plackami ziemniaczanymi i to taki jej zamiennik, nazywa to "babką ziemniaczaną". Do tego sos taki jak do placka po węgiersku albo pieczarkowy. Mniam
    Maja

    OdpowiedzUsuń

Zapraszam serdecznie i dziękuję za miłą wizytę