< Agnieszka Rucińska - moje mniam: KURCZAK Z BANANAMI

wtorek, 26 lutego 2013

KURCZAK Z BANANAMI


Dzień dobry Kochani.
Rozpoczynając swój dzisiejszy wpis, na początku chciałam Wam bardzo serdecznie podziękować. Z każdym dniem przybywa na blogu osób odwiedzających. To już 1800 wejść na dobę, z czego 1000 to unikalni goście. Dziękuję Wam bardzo gdyż świadczy to o tym, że chętnie zwiedzacie moją kuchnię , zaś mój cichy kącik jest bardziej widoczny w przeglądarkach. Mam nadzieję, że podsuwam Wam niekiedy jakieś pomysły by zaskoczyć domowników dobrym smakiem.
Dziś przypomnę przepis na wspaniałe danie. Smak jest zaskakujący, zaś podniebienie szaleje z rozkoszy. Takim daniem można oczarować domowników i gości. Przepis ten zgłosiłam także do konkursu Masterchef i już dziś dziękuję Wam za oddane głosy na Facebook'u, bo jest to dla mnie miłym zaskoczeniem.

                                    KURCZAK Z BANANAMI

Danie jest bardzo proste, niedrogie i niezwykle efektowne smakowo. Tym razem dodałam także sos sojowy.

  • Filety z piersi kurczaka (dwie podwójne)
  • 3 łyżki oleju
  • 2 łyżki margaryny
  • 4 banany
  • 2 łyżki mąki
  • 1 łyżka curry
  • ocet winny 
  • 1/2 szkl rosołku
  • 1/2 szkl śmietany
  • sól, pieprz
  • szczypta cukru
  • 2-3 łyżki posiekanego szczypiorku
  • 1 łyżeczka ciemnego sosu sojowego

Filety należy umyć, oprószyć solą i pieprzem i obsmażyć na łyżce oleju.

Naczynie do zapiekania nasmarować margaryną. Banany obieramy, 3 kroimy na plastry, czwarty należy przekroić wzdłuż na cztery części.Mięso układamy w naczyniu przekładając plasterkami banana, zaś przekrojone części wzdłuż układamy na wierzchu. W rondelku trzeba rozgrzać resztę oleju, dodać mąkę i curry, przesmażyć. Następnie dodajemy ocet winny , bulion, sos sojowy, śmietanę, sól i pieprz z cukrem. Gotujemy całość 4 minutki mieszając. Potem zalewamy mięso i banany. Wstawiamy do nagrzanego piekarnika i pieczemy ok 20 min. w 200 stopniach. Gdy już gotowe posypać szczypiorkiem.

Piersi z bananami  wykładam na talerz na sałatę lodową. Wspaniale komponuje się mięso z sosem na kruchości tego warzywa. Do tego podałam makaron spaghetti ugotowany, na gorąco  wymieszany z pesto paprykowym własnej produkcji.

Jest to wspaniałe danie. Nasz młodszy syn z pewną dozą nieśmiałości podchodził do spróbowania gdyż dziwne dla niego było połączenie bananów z mięsem ale gdy już się ośmielił to zajadał ze smakiem.











IDZIE WIOSNA wielkimi krokami. Synoptycy twierdzą, że jeszcze kilka chłodnych dni przed nami, a potem już ma być co raz cieplej. Bardzo się cieszę, bo jakoś nie cieszy mnie widok obecnego błota i brudnego śniegu.
Jednak już sama świadomość nadchodzącej wiosny napawa optymistycznie. Prawda?
Życzę Wam udanego dnia pełnego radości. Dziękuję za przemiłe słowa i odwiedziny i życzę

                                               SMACZNEGO


17 komentarzy:

  1. Aguś ! Kurczaka z bananami uwielbiam !!! Wprawdzie robię to połączenie w całkiem inny sposób, ale wrażenie smakowe jest chyba takie same. Mniam !

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja też bardzo lubię połączenie mięsa drobiowego z owocami. Ciekawa jestem Twojego sposobu.

      Usuń
  2. Mmmmmniam...to musi być przepyszne danie!
    Uściski śle

    OdpowiedzUsuń
  3. Odpowiedzi
    1. Janeczko, najbardziej chciałabym ucelować z takim przepisem abyś i Ty mogła skosztować. Buziaki!

      Usuń
  4. Mimo, że nie przepadam za połączeniem owoców i mięsa to przepis brzmi naprawdę interesująco! :)
    Za wiosną też tęsknię ogromnie. Jakoś dużo zimy tej zimy ;))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. moi domownicy też się zastanawiali czy w ogóle próbować bo było to dla nich dziwne, ale gdy zaczęli jeść to pochłonęli ze smakiem całość

      Usuń
  5. Wygląda pysznie, chetnie wypróbuję, pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  6. Apetycznie brzmi!Wypróbuję najpierw na mniejszej porcji,bo moi panowie to tradycjonaliści.Jak nie będą chcieli to sama zjem!:)))Z tego co piszesz trzeba wierzyć,że danie jest pyszne.Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  7. Drób i banan? Takiego połączenia smakowego jeszcze nie znam :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Pysznie brzmi i wygląda na pewno spróbuję:)

    OdpowiedzUsuń
  9. Ciekawe zestawienie smaków. Nigdy nie robiłam kurczaka z banami. Może dzięki Tobie kiedyś spróbuje-pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  10. Jedyną kombinację owoc-kurczok jaką jadłam to filet a la schabowy z ananasem;nie odważyłam się jak dotąd na inne eksperymenty.Aguś dodam ten przepis do swych zakładek i na pewno kiedyś wypróbuję ;)Trzymam kciuki <3

    OdpowiedzUsuń
  11. nie jadłam nigdy kurczaka z bananami :) świetny pomysł

    OdpowiedzUsuń
  12. w takiej wersji kurczaka jeszcze nie jadalam :) ale musi bcy pyscha.
    Gratuluje rosnacej ilosci odwiedzin :0

    OdpowiedzUsuń
  13. ale pysznie brzmi i wygląda, a ja przestałam jeść mięso:((((

    OdpowiedzUsuń

Zapraszam serdecznie i dziękuję za miłą wizytę