< Agnieszka Rucińska - moje mniam: patera owocowa z owocami

poniedziałek, 9 lipca 2012

patera owocowa z owocami

Dzień dobry !!!
i znowu upalnie, choć w nocy przeszła niby burza , niby, bo więcej grzmotów i błysków niż deszczu. Dziś nie ma śladu po jakiejkolwiek kropli.
Dzisiejszy post to odpowiedź na pytania kilku osób.

1. "czy można zamrażać te pierożki krysze?"
Raczej nie. Nigdy ich nie mroziłam, ale z tego na ile znam takie ciasta, po rozmrożeniu robią się gumowe
2. " Jak się robi kulki z arbuza?"
3. Jak zrobić michę z arbuza?
4. Czym się to robi?

Zakupiłam arbuza okrągłego i równego. Schłodził się dobę w lodówce. Przed podaniem na stół wszystko przygotowujemy. Arbuza przekroiłam na dwie części. Jedna z nich będzie czaszą, czyli michą. Tę właśnie część lekko nożem spłaszczyłam (podcięłam skórę by stał stabilnie). Wycięłam miąższ nożem ale tak by różowa część została w środku. Cały czas zlewamy sok do kubeczka, którego jest sporo. Kawałki arbuza z michy odkładamy na talerzyk. Potem zwykłym nożem wycinam ząbki , które są na około jako brzegi. Można wyciąć jako fale, jak kto chce. Ręcznikiem papierowym delikatnie wysuszam środek. Z drugiej połowy arbuza wykrawam kulki.Czym? mam taki komplet łyżeczek,są to zwykłe , okrągłe miarki do odmierzania produktów. Kulki nimi robione wychodzą idealnie z różnych owoców i warzyw: z pomidora, ogórka, arbuza, jabłka, gruszki itd.
Do dyspozycji miałam różne owoce. W naszej arbuzowej paterze ułożyłam kiście winogron, poprzekładałam kulkami arbuzowymi, dodałam jeżyny, poziomki, maliny, czerwoną i białą porzeczkę. Wszystkie owoce przy tych upałach powinny być także schłodzone.

Taka micha owocowa wygląda rewelacyjnie na przyjęciu czy grillu w ogrodzie. Arbuz, ze względu na swoją skórę, długo trzyma  niską temperaturę i wszystko długo jest chłodne.
Idealne na upały!!! efektowne i w czasie sezonu niedrogie. Taki sposób podania zawsze zrobi wrażenie.

To tyle w tej sprawie.

Co dziś u Was na obiad? nie chce się gotować ani jeść przez te wysokie temperatury.
Ja dziś nalepiłam pierożków...takich mniamuśnych z serem i z jagodami...polane śmietaną...mmmm
I mam gwarancję, że wszyscy zjedzą ze smakiem.
a potem kawusia mrożona z dużą gałą lodów waniliowych w środku! taką kawę można pić i pić.
Zaparzam kawę rozpuszczalną, nie słodzę. Gdy już trochę przestygnie dokładam do niej lody.Wkładam do lodówki, a potem rozkoszuję się kawusią z lekko gorzkim kawowym posmakiem i waniliową nutą.
Wspaniale gasi pragnienie

Dziękuję wszystkim za tyle wspaniałych słów! za te wszystkie cudne komentarze do poprzedniego posta ślubnego i za wspaniałe odwiedziny. Witam nowych gości bardzo serdecznie.

UWAGA! BĘDZIE OGŁOSZENIE!!!

zdjęcie od Małgosi Skoczylas-Szafrańskiej
Jeszcze mam małą wiadomość dla wszystkich fanów Marcina Różyckiego przebywających nad morzem. Może wyda się to szaleństwem dla niektórych ale Marcin czuje się świetnie i dziś koncertuje w Sopocie. Zapraszam w jego imieniu oraz jego małżonki.
Autorski koncert odbędzie się o godz. 19.30 w teatrze Atelier nad brzegiem Bałtyku w Sopocie.


Życzę wszystkim miłego i pełnego radości dnia.
Pozdrawiam

14 komentarzy:

  1. pierogi z jagodami... o tak ^^

    OdpowiedzUsuń
  2. jak zawsze pyszności pokazujesz... !

    OdpowiedzUsuń
  3. Tak, pyszności i do tego cudnie podane;-)

    OdpowiedzUsuń
  4. Jeszcze raz oczy nacieszę owocową paterą...mniammmmmmmmmmm
    U nas też upały nie do zniesienia, nie gotuję nic oprócz chłodnika i mrożonej kawy :)
    Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. oj tak, mrożona kawa zamiast zwykłej to i u mnie na topie!!!

      Usuń
  5. Jak wpadam do Ciebie, to zaraz mam ślinotok:)))))pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. to na półeczce po lewej stronie zacznę zostawiać chusteczki jakby co. Bardzo pozytywna reakcja:))) Dziękuję

      Usuń
  6. Jak zwykle u Ciebie pyszności;) Taką kawę muszę wypróbować! Patera owocowa- wygląda pysznie!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. z paterą można robić takie czary, że szok. Na różne sposoby. Arbuza można także wydrążyć w formie koszyczka. Kawka rewelka, polecam

      Usuń
  7. Aga,
    oglądając poprzedni post mogę tylko Cię podziwiać.
    Tyle pracy i inwencji.
    Brawo!
    A dzisiejsze menu też wspaniałe,letnie,lekkie.
    Pozdrowienia!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. gorąc gorącem, a jeść trzeba choć trochę. Dziękuję bardzo. Pozdrawiam

      Usuń
  8. O ta patera owocowa wygląda bardzo apetycznie i pewnie tak smakuje:)) pozdrawiam Viola

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wiola, taka schłodzona micha na stole w ogrodzie, gdzieś w cieniu to sama rozkosz. Leżysz i zajadasz. Pozdrawiam

      Usuń

Zapraszam serdecznie i dziękuję za miłą wizytę