< Agnieszka Rucińska - moje mniam: spieprzyłam makaron i do tego truskawki rządzą nadal

poniedziałek, 18 czerwca 2012

spieprzyłam makaron i do tego truskawki rządzą nadal

Dzień dobry w ten słoneczny piękny dzień.
Dziś w moich propozycjach jest znowu makaron. Już dawno nie było nic nowego klusiowatego.

Makaron w sosie pieprzowym

Makaron do tego daje sie taki jak kto lubi. Jednak najbardziej pasuje jakiś grubszy. Mięso dałam drobiowe, tj. kawałeczek piersi z kurczaka.
Sos do makaronu jest bardzo wyrazisty i na pewno zachwyci nie jednego smakosza.
  • 1 szkl. bulionu (lub białego wytrawnego wina)
  • 5 łyżek wody
  • niecała szklanka mąki
  • 2 łyżki masła
  • 1 łyżka ostrej musztardy ( ja daję rosyjską)
  • pieprz kolorowy
  • pieprz czarny

ilość pieprzu zależy od tego jaką intensywność chcemy nadać potrawie, więc wedle uznania.

Pierś drobiową pokroić w drobną kostkę i zesmażyć na "szybkim" ogniu na maśle, dodać mąkę, potem bulion , ewentualnie wino, musztardę i pieprz. Gdy jest zbyt gęste to dolać wody. Mieszać aż zgęstnieje . Wymieszać z makaronem . Ja dla siebie dodaję jeszcze pesto bazyliowe, bo bardzo mi pasuje w tym wydaniu.
Danie to jest jako obiadowe, choć i na kolację można zrobić i podać z lampką białego winka.

Polecam

Jako deser u mnie nadal rządzą truskawki we wszelkich formach.
Ostatnio robiłam ciasto drożdżowe z truskawkami. Pomysł fajny, bo można zapakować w pojemniczek jako przekąskę i wyruszyć z dzieciakami w plener. Poza tym moje ukochańce bardzo lubią takie słodkości, zwłaszcza z kubkiem ciepłego mleka lub kakao.
Przepis na ciasto znajdziecie wśród początkowych wpisów, w tym miejscu. Uwielbiam ten smak. Zapach takiego ciasta to wspomnienia z dziecięcych lat i wakacji u babci na wsi :)
widok takiej łąki jest niesamowity, a zapach...mmmm!!!!

Przepis jest prosty, a ciasto wyrasta pięknie.

Dziękuję serdecznie za miłe słowa i wszelkie komentarze. Witam każdego , kto tu zagląda i cieszę się, że wciąż przybywa nowych "lubię to" na FB. Znaczy, że zaglądacie, lubicie, czytacie i czego chcieć więcej.

Życzę wszystkim wspaniałego SMACZNEGO !!!!! pozdrawiam serdecznie



19 komentarzy:

  1. Dzięki za smakowite przepisy!Ciasto rewelacja!

    OdpowiedzUsuń
  2. Drożdżówka, ukochane ciasto;-)

    OdpowiedzUsuń
  3. Chyba zaraz zacznę lizać ekranik- ciasto wygląda tak wspaniale że trudno mi się powstrzymać. Jejciu ...

    OdpowiedzUsuń
  4. Świetny pomysł z połączeniem makaronu i pieprzu;) Lubię taki smaki...a na deser pyszne ciacho...mmmm...rozmarzyłam się;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Très appétissants ces macaronis, j'adore.....
    Le gâteau doit aussi être aussi délicieux, votre petite fille le savoure avec ces jolis yeux gourmands....
    Amicalement.Celeste

    OdpowiedzUsuń
  6. znowu pokazujesz pyszności a ja ... lenia mam ... hihi
    w taki upał jak dziś to tylko mrożona herbata

    OdpowiedzUsuń
  7. Z daleka do Ciebie przybywam,
    więc pozwól że na chwilę się zatrzymam.
    Kłopotu nie sprawię,
    ale pozdrowienia i życzenia zostawię.

    OdpowiedzUsuń
  8. nabrałam ochoty na drożdżowe z truskawkami!

    OdpowiedzUsuń
  9. pysznosci jak sie na nie patrze to sie robie glodna :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Ciasto zachęcające
    a makaron - mmm, zawsze się skuszę,
    szczególnie na tak pysznie wyglądający :)
    Dobrego dnia!

    OdpowiedzUsuń
  11. Pysznie wygląda ta drożdżówka,z truskawkami pyszna :-) Makaron tez niczego sobie, pozdrawiam :-)

    OdpowiedzUsuń
  12. Jak tylko będę miała odrobinkę więcej czasu zerknę na Twoje wszystkie wpisy. Same wspaniałości prezentujesz.
    Wszystko ślicznie podane...
    Pozdrawiam serdecznie:)

    OdpowiedzUsuń
  13. Makaronik mniam. Ciasto drożdżowe to coś najlepszego w świecie. Pozdrawiam i dzięki za wszystkie miłe słowa u mnie

    OdpowiedzUsuń
  14. Wszystko ,dosłownie przepyszne!!!!!!!!!

    OdpowiedzUsuń
  15. Tak makaron spieprzyć to tylko Ty potrafisz :)heh!!!Pyszotki,mniam mniam :)Dzięki Aguś za milunie słowa u mnie :)Buziole :*

    OdpowiedzUsuń
  16. Makaron bardzo lubię a Twoje danie wygląda pysznie!!!Ciasto drożdżowe uwielbiam w każdej postaci :)))Zdjęcie z rumiankami piękne i kojące!!! Dziękuję za miły komentarz :)))Miłego dnia

    OdpowiedzUsuń
  17. Podziwiam przepis z makaronem :) pycha
    Ja niedawno też byłam na takiej łące , a właściwie polu obsianym zbożem , które przerastały maki , chabry i rumianek .Widok przecudny !
    pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń

Zapraszam serdecznie i dziękuję za miłą wizytę