< Agnieszka Rucińska - moje mniam: Ot ,co kuchnia to inny smaczek

czwartek, 14 czerwca 2012

Ot ,co kuchnia to inny smaczek

DZień doberek z rana!

Postanowiłam dziś zaproponować takie coś. Ot, co kuchnia to inny smak. Tak mnie naleciało wczoraj i zrobiłam udka. Nie chciałam by były takie zwyczajne. Więc przygotowałam zalewę.
Udka najpierw obrałam z kości i namoczyłam w piwie. Potem starłam marchew na dużych oczkach (jedną niewielką), selera i wkroiłam do tego cebulkę. Wszystko delikatnie poddusiłam na patelni. Na koniec dolałam to piwo , w którym moczyły się udka. Z dużej butelki piwa do sosu idzie nam niecałe pół, więc śmiało resztę można wypić :) Po kilku minutach sosu z piwem wyłączamy ogień i dodajemy pomidory (ewentualnie koncentrat). Udka układam w naczyniu, posypuję ziołami tj. natka pietruszki, bazylia, na to wylewam sos piwny i skrapiam po wierzchu sokiem z cytryny. Wstawiam do nagrzanego piekarnika na 40 minut.....czekam, ....czekam........i JEEEEEST!!!!!
danie bardzo smaczne, mięso rozpływa się w ustach. Można zrobić tak żeberka lub inne mięsko ale wtedy trzeba dłużej piec.
Polecam, bo jest szybkie w wykonaniu, wypróbowane no i niedrogie :))))Fenomenalnie smakuje i ma obłędnie smaczny zapach!

12 komentarzy:

  1. Udka w piwie, trzeba by się z tym zmierzyć i zaserwować rodzinie! Zareklamowałaś smakowicie! Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  2. godne wypróbowania- wygląda smakowicie:)

    OdpowiedzUsuń
  3. u Ciebie jak zawsze smakowicie

    OdpowiedzUsuń
  4. Ciekawy pomysł..trza wyprobować.

    OdpowiedzUsuń
  5. No i wiedziałam, że tak będzie!!! Głodna się zrobiłam od razu:))

    OdpowiedzUsuń
  6. Tak to dokładnie opiszesz, że czuję smak...Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  7. Bardzo fajny pomysł :)Muszę to zrobić na powrót mego mena :)Na pewno jest przepyszne!!! Całusy :* :* :*

    OdpowiedzUsuń
  8. Uwielbiam tu zaglądać tutaj i paść oczy tymi wszystkimi cudownymi potrawami. Mężuś stwierdził nawet że przy mojej diecie jest to dość masochistyczne podejście bo tylko patrzę, przełykam ślinkę i marzę że jak już bedę miała swoja wymarzoną masę ciała to przygotuję sobie potrawy według Twoich przepisów:) Pozdrawiam cieplutko.

    OdpowiedzUsuń
  9. Pysznie u Ciebie jak zawsze az miło tu z Toba pobyc i delektować sie smakami:-)

    OdpowiedzUsuń
  10. Same pyszności na tym talerzu, mniam :-)

    OdpowiedzUsuń

Zapraszam serdecznie i dziękuję za miłą wizytę