< Agnieszka Rucińska - moje mniam: Jam Wieczne dziecko i nasze słodkości

poniedziałek, 4 czerwca 2012

Jam Wieczne dziecko i nasze słodkości

Dzień dobry wszystkim!
Choć pochmurno i deszczowo  mi dopisuje wspaniały nastrój po weekendowy.
Dzień Dziecka za nami. Dla mnie był to szczególny dzień i bardzo świąteczny: święto dzieciaków, imieniny naszego Jakuba, no i moje urodziny. Tak się właśnie złożyło, że urodziłam się moim rodzicom w takim świątecznym nastroju i tym samym jestem wiecznym dzieckiem.

Te dni były pełne atrakcji i niespodzianek. Najpierw zostałam zasypana kwiatami, całusami i podarkami od ukochańców, potem listonosz przybiegł do mnie by doręczyć mi wspaniałe prezenty. Od Angeli, czyli Ilonki dostałam przepiękną dekorację z masy solnej, zaś od Janeczki naszej przyfrunął do mnie cudny anioł i kolczyki.

Ile było radości? całe mnóstwo!!! jarzębinowy stroik Ilony zawisł na ścianie w honorowym miejscu, w janeczkowe kolczyki od razu się przystroiłam, a aniołek stoi dumnie w regale. Moje podziękowania nie odzwierciedlą tego co czułam gdy dostałam te cudowności. Dziękuję z całego serca.
 Do tego całe mnóstwo wspaniałych życzeń, e-kartki na maila, posty na FB i NK. Dziękuję wszystkim serdecznie.
Jak takie święto potrójne to i ciacho musi być obowiązkowo wielkie!!!
Zrobiłam dwa ciacha.
Pierwsze to ŻÓŁWIK, które znalazłam u Urszuli, na blogu Proste potrawy . Bardzo mi pasował przepis i pomysł. Oczywiście nie omieszkałam zrobić ciutkę po swojemu. Przede wszystkim zamiast ananasa dałam do środka truskawki. Ananas poszedł na sam koniec do uzupełnienia. Powiem jeszcze tylko, że żółwia rozłożyłam sobie z pracą na dwa dni tak jak radzi Ula i dobrze zrobiłam. Masę też troszkę zmodyfikowałam.
Podaję więc pomysł dalej korzystając z przepisu Uli:

Biszkopt na roladę:

  • 4 jajka
  • 3/4 szklanki cukru
  • pół łyżeczki proszku do pieczenia
  • 3/4 szklanki mąki
 Białka ubić na sztywną pianę. W trakcie ubijania dodawać cukier. Po wyczerpaniu cukru dodawać po jednym żółtku i ciągle ubijać. Na koniec dodajemy mąkę zmieszaną z proszkiem do pieczenia delikatnie mieszamy. Wylewamy na blaszkę (płaską) wyłożoną papierem do pieczenia i posmarowaną tłuszczem. Pieczemy w piekarniku nagrzanym do 150 stopni C - na złoty kolor. Kiedy ciasto będzie upieczone , wyjąć je na lekko wilgotną ściereczkę, zdjąć papier i razem ze ściereczką zwinąć w rulon -ma tak ostygnąć. Po ostygnięciu smarujemy powidłami i zwijamy ciasno . I to mogłoby być na tyle na jeden dzień prac , jeśli podzielimy sobie to na 2 dni. Ja zamiast powideł użyłam dżemu truskawkowego i nasączyłam biszkopt sokiem z truskawek.

Następnego dnia ZACZYNAMY pracę od pokrojenia rolady na mniejsze około 1 cm. kawałki i UKŁADAMY jeden obok drugiego w misce (formie)  mają tworzyć pancerz żółwia - i  oczekują na ułożenie na nich masy z galaretkami
Składniki MASY do żółwia :
  • 1 masło
  • 4 jajka
  • 4 duże łyżki żelatyny
  • 1 szklanka mleka
  • 1 szklanka cukru pudru
  •  kostki  krojonego ananasa (ja dałam pokrojone truskawki)
Masło utrzeć z cukrem pudrem , dodajemy stopniowo po żółtku. Żelatynę namaczamy w 1/2 szklance letniego ( nie gorącego !) mleka - mieszamy do rozpuszczenia i dodajemy resztę mleka , ale całość ma być CIEPŁA , bo inaczej za szybko nam stężeje. Białka ubijamy na pianę .
Do masy jajecznej dodajemy CIEPŁĄ żelatynę rozpuszczoną w mleku - dobrze mieszamy , by wszystko dobrze się połączyło
Teraz ( natychmiast!) dodajemy ubite białka  i mieszamy ostrożnie
Stężałe galaretki kroimy w drobną kostkę ( Pokroić je już przed przygotowywaniem masy !)  i dodajemy do ucieranej masy - mieszamy ( jeśli uważamy , że mamy jej za dużo nie kładźmy jej całej)
Mamy ułożone roladki w głębokiej misce gęsto obok siebie . Na wierzch rulonów - roladek wykładamy masę już z galaretkami i dobrze dociskamy , tak by była także między roladkami , masa musi je połączyć , by po wyjęciu pokrojone ciasto tworzyło całość podobną do skorupy żółwia. Całość zostawiamy na całą noc by dobrze stężała. Na drugi dzień wyjmujemy ciasto ostrożnie , wcześniej obkrawając je wokół miski
To co było wierzchem  ciasta będzie spodem , a spód będzie skorupą żółwia
Można ewentualnie położyć na wierzchu masy kilka kostek pokrojonego ananasa...

Ja na bazie tego ciasta postanowiłam pobawić się w ozdabianie, bo od dawna jestem zafascynowana tortami w stylu angielskim. Po wielu próbach i poszukiwaniach dobrego przepisu na żelową masę cukrową do ciast w tym stylu , znalazłam przepis dość ciekawy i uznałam, że najlepiej będzie jak tę masa wypróbuję najpierw na sobie.
Masa żelowa jest bardzo plastyczna. Co prawda nie miałam zbyt dużo wolnego czasu by zrobić to co zamierzałam, ale przynajmniej wyczułam przepis i śmiało mogę się nim już posługiwać. Ja do takich rzeczy muszę mieć spokój i wolny czas, a u mnie w domu właśnie w tym momencie było "całe przedszkole "dzieciaków, nad którymi sprawowałam pieczę, więc co chwilę biegałam do nich do pokoju. Tym samym masa mi szybko zastygała i musiałam się spieszyć.

Ciasto wyszło wspaniałe, dzieciaki nie mogły odejść od stołu normalnie!!!
Dziękuję Ci Ula za ten pomysł i przybij ŻÓŁWIKA !!!!!!

Drugi rarytas świąteczny to sernik. Jest to słodkość, która pasuje na każdą okazję i zawsze się sprawdzi w każdej sytuacji.

Przepisu nie będę podawać, bo możecie go znaleźć przy wpisie " zabawy z sernikowym smakiem" na moim blogu.
Właśnie to SERNIK ZEBRA zawładnął ostatnio imprezami. Tym razem zrobiłam masę serową białą i masę serową z truskawkami. Sernik wyszedł fenomenalnie. Piekąc oczywiście pilnowałam by zapobiec opadnięciu i by wszystko się udało. Moje dzieci bardzo mnie prosiły by zostawić im sernik do dekoracji. Same chciały zrobic to dla mnie w prezencie. Zostałam usunięta z kuchni z zakazem wstępu. Byłam bardzo ciekawa co wymodzą, bo już nie zostało im wiele do dekorowania. Truskawki wyjedzone, więc owoców nie było, masa śmietanowa położona na serniku....cóż....poczekałam.
Okazało się, że poświęcili jedną z czekolad jakie dostali na Dzień Dziecka i wykorzystali pisaki czekoladowe i kreatywnosć wzięła górę.
Było mi bardzo miło i serducho mi podskoczyło.
Potem było już rodzinnie, w klimacie urodzinowo-imieninowo-dzień dzieckowym. W całym mieście odbywało się mnóstwo festynów, gdzie dzieci mogły brać udział w różnych zabawach. Nie żałowaliśmy sobie, a co!
Potem na drugi dzień imprezowaliśmy na całego, bo w Lublinie dzieją się same cuda i koncertu gonią koncerty! JUWENALIA!!!!!!w sobotę szalałam przy muzie HIGHLOW, czyli kapeli gdzie gra na gitarze Kubuś Wioli i Marcina.
Pogoda dopisała, nastroje wyśmienite, w pracy dało się poprzestawiać godziny by wszystko dopasować, ukochańce u boku...i czego chcieć więcej?
ufff....
Bardzo serdecznie witam nowych gości w moim kuchennym świecie. Zrobię wszystkim kawkę i rozgośćcie się.
Dziękuję za wspaniałe komentarze i liczne odwiedziny.

ŻYCZĘ WSPANIAŁEGO DNIA, CUDOWNEGO TYGODNIA I POZDRAWIAM WSZYSTKICH BARDZO CIEPLUTKO!

33 komentarze:

  1. wow so many wonderful gifts..lucky you. Your roulade cake and cheese cake looks absolutely divine. would love to taste them.

    OdpowiedzUsuń
  2. Salut Aga,
    avec un peu de retard je vous souhaite un joyeux anniversaire...
    Amicalement.Celeste

    OdpowiedzUsuń
  3. No kochana, co prawda kilka dni po czasie ale i ja jeszcze pragnę się dołączyć i złożyć Ci najserdeczniejsze życzenia urodzinowe. By każdy twój dzień wypełniony był radością, miłością i uczuciem spełnienia w każdej dziedzinie. Łakocie urodzinowe wyglądają ogromnie smakowicie- aż ślinka cieknie. Żółwika kapitalnie ozdobiłaś, muszę kiedyś popróbować. Dziękuję pięknie za wizytę w moim skromnym kuferku i krzepiące słowa. Buziaki ogromniaste przesyłam

    OdpowiedzUsuń
  4. Troche spoznione ale serdeczne zyczenia urodzinowe.Wszystkiego dobrego Kochana.Oby kazdy dzien byl dla Ciebie tak szczesliwy jak dzien urodzin:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Oj działo się działo :) Wszystkiego co najlepsze! Smakołyki wyglądają przepysznie, a żółwika to zrobię na pewno:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Żółwik jest rewelacyjny i efektowny. Polecam i dziękuję

      Usuń
  6. wszystkiego dobrego z okazji urodzinek !
    oj... pyszny torcik ...

    OdpowiedzUsuń
  7. Wszystkiego najlepszego ;)
    te ciasta wyglądają niesamowicie i pewnie też tak smakują, aż ślinka cieknie ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. Choć spóźnione, ale szczere życzenia wszystkiego, co dobre z okazji urodzin!Zazdroszczę tych wspaniałych świątecznych szaleństw cudnych prezentów i wzdycham do tych pięknie udekorowanych słodkości!

    OdpowiedzUsuń
  9. Takie święto miałaś, a ja nie zaglądałam do Ciebie zajęta swoimi sprawami, wybacz i przyjmij najserdeczniejsze życzenia - zdrowia i radości! Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  10. Dużo zdrówka, radości, spokoju, miłości z okazji urodzin:))) Ale pyszności znowu przygotowałaś:)Jeszcze raz wszystkiego co najlepsze, spełnienia marzeń:)))))))

    OdpowiedzUsuń
  11. Wszystkiego dobrego! Dużo radości, szczęścia i zdrowia;) Torcik apetyczny, aż ślina cieknie:) A kolczyki obłędne!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. oj taaak!!! Janeczka tworzy wspaniałe rzeczy! dziękuję.

      Usuń
  12. Wszytskiego najlepszego spelnienia marzen i samych slodkosci. Piekne prezenty a ciacha wygladaja wysmienicie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję bardzo! ciacha wyszły super, a dekoracje to jeszcze nie to, ale jakoś dojdę do wprawy. Pozdrawiam

      Usuń
  13. Nieśmiało zgłoszę, że taki przepis na krem okładany roladą pokrojoną w plastry, dawno temu zamieszczony był na Polsaacie w programie Domowa Kawiarenka :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Chętnie odszukam i zobaczę. Ja tego wynalazku wcześniej nie miałam okazji degustować, więc cieszę się, że znalazłam go u Urszuli. Dzięki za informację:) i miło mi, że zajrzałeś do mojej kuchni. Pozdrawiam serdecznie

      Usuń
  14. No i wreszcie zajrzałam do Ciebie .A tu wspaniałości tyle ..Wpierw spóźnione , ale serdeczne życzenia Urodzinowe ; życzę takiej pogody i radości nadal !
    A ciasto wyszło Ci super , pracy było sporo , ale widzę ,że radości z niego jeszcze więcej :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Piękne prezenty. Smakołyki pycha :) Ciasto żółwik bardzo efektowne. Torcik pięknie ozdobiony przez Twoje dzieci :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Wszystkiego dobrego, dużo szczęścia i radości :-) Ciacho rewelacja :-)

    OdpowiedzUsuń
  17. Aguś
    Spóźnione ale najserdeczniejsze życzenia urodzinowe!!!!
    Wszystkiego co najlepsze, najpiękniejsze, pogodne i dobre! STO LAT!!!
    ps: cudownie wyglądasz na zdj. :***************************

    OdpowiedzUsuń
  18. Spóżnione ale serdeczne życzenia z okazji urodzin .Wiecznej pogody ducha ,dziecięcego uśmiechu i wiary .Sto lat ,sto lat !!!!
    Ciacho pycha

    OdpowiedzUsuń
  19. ślicznie wyszedł ci ten torcik :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Aga,
    i zostań tym dzieckiem.
    A pyszności jak zwykle u Ciebie masa.

    OdpowiedzUsuń
  21. Aguś, ja dopiero teraz zauważyłam ten wpis... choć bardzo-bardzo spóźniona, to wiesz, że życzę Ci samych cudowności! jesteś świetna! całuję mocno ♥

    OdpowiedzUsuń
  22. spóźnione, ale szczere najlepsze życzenia urodzinowe :)
    a ciasta takie, że ślinka cieknie na sam widok ^^

    OdpowiedzUsuń

Zapraszam serdecznie i dziękuję za miłą wizytę