< Agnieszka Rucińska - moje mniam: Zapach świąt

wtorek, 10 kwietnia 2012

Zapach świąt

Pascha z truskawkami
Witam wszystkich po świętach!!!!
Mam nadzieję, że każdy jest zadowolony, rozsmakowany w świątecznych rarytasach.
U nas było bardzo rodzinnie,  apetycznie i wesoło.
pascha waniliowa z bakaliami
Każde święta przynoszą ze sobą nowe doświadczenia, zwłaszcza dla dzieci. Czy to Boże Narodzenie, czy Wielkanoc, zawsze staram się przypominać o tradycji podtrzymując rodzinne wspomnienia.
Na naszym stole przykrytym białym obrusem symbolizującym czystość duszy, było kolorowo, z historią i symboliką każdej potrawy, tak jak w koszyczku ze święconym jadłem.
jaja faszerowane (pomysł podpatrzony na blogu Pyzy)

Jajka- oznaczają nowe życie. To zwycięstwo życia nad śmiercią.
Przygotowaliśmy je na kilka sposobów. Były jaja faszerowane ze szczypiorkiem i podane jako wesołe kurczaki , inne faszerowane rybą i kolejna porcja to z pieczarkami.

Mięsa wszelkiego rodzaju. Poza wędliną własnej produkcji były także żeberka i udka faszerowane. Mięso jest symbolem płodności i obfitości.
Chleb- symbolizuje ciało Chrystusa. Nie może go nigdy zabraknąć na świątecznym stole.
Sól i pieprz- oznaczają istnienie i prawdę.
żeberka pieczone w winie
Chrzan- obrazuje siłę i zdrowie ludzkie.
Ciasta, a w tym najważniejsza z nich- baba wielkanocna. To symbol zdolności i doskonałości człowieka. Ciasta kojarzone są z osłodą życia i zaradnością.
Żur wielkanocny na zakwasie, u mnie z grzybami i chrzanem. Zupa ostra w smaku, ale ujawniająca swój dar po pierwszych łykach. Tak jak Chrystusowi przebito bok kopią nasączoną octem. Na początku był ból po dotyku, a potem błogostan i ukojenie.
                                                                                                Pascha.
śledź w ziołach z suszonymi pomidorkami
Tego przysmaku nie mogło zabraknąć. Pascha z wanilią  z Barankiem cukrowym  symbolizuje grób Pana Jezusa, dlatego też jest podawana w takim kształcie, a nie jako zwykły deser. Przygotowana według tego przepisu.U mnie była też pascha z truskawkami, specjał dla moich dzieciaków. Tę paschę zrobiłam według sposobu Kuchareczki. Zrobiłam wszystko tak jak w przepisie i dodałam jeszcze pokrojone truskawki. Paluszki lizać!!!!

Poza tym były też ryby jako zimne przystawki, a w tym też śledź w ziołach i w suszonych pomidorach, mojej koncepcji. Wyszedł super.
Nie mogło zabraknąć sałatek. Na pierwszym miejscu sałatka wielowarzywna, którą wszyscy uwielbiają no i rarytas mojego Ślubnego Szczęścia - sałatka grecka z fetą.

Ciast nie szykowałam dużo. Był sernik z brzoskwiniami i rolada biszkoptowa z jabłkami. Ciacha mokre, smaczne i znikające w tempie błyskawicy.
Degustowana była także naleweczka z pigwy, którą przygotowywałam już od listopada. Kolorek był piękny, klarowny i czysty, a w smaku....ech.....mniamuśna!









wielkanocna baba
ŚWIĘTA, ŚWIĘTA...I PO ŚWIĘTACH, ALE ZA TO BYŁO BARDZO CIEPŁO, RODZINNIE I SMACZNIE
POZDRAWIAM WAS BARDZO GORĄCO I ŻYCZĘ DALSZEGO ODPOCZYNKU PO ŚWIĄTECZNEGO.
DZIŚ U NAS JUŻ LEKKOSTRAWNIE I DIETETYCZNIE, CO BY BRZUCHY ODPOCZĘŁY.

11 komentarzy:

  1. Pięknie u Ciebie jak zawsze.

    OdpowiedzUsuń
  2. Oj nie wytrzymam, jestem dalej pełna po świątecznym jedzonku ale jak patrzę na Twoje frykasy to znowu bym jadła. Dobrze, że patrzę tylko wirtualnie bo inaczej byłabym okrągła jak kulka :))

    OdpowiedzUsuń
  3. święta szybko minęły ale zimno jest.Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  4. Sounds like you had loads of Easter fun. Food looks yummy.

    OdpowiedzUsuń
  5. Tak jest zawsze, czeka się i przygotowuje na Święta długo,a tak szybko mijają...

    OdpowiedzUsuń
  6. Salut Aga,
    Que de bonnes choses pour les fêtes, très appétissant et bien coloré.
    Merci pour vos visites et vos commentaires si chaleureux.
    À bientôt.Celeste

    OdpowiedzUsuń
  7. Jak u Ciebie pięknie. Smakołyki i ładnie nakryty stół. Prawdziwa,domowa i rodzinna atmosfera.

    OdpowiedzUsuń
  8. u mnie jeszcze co nieco zostało :) a u Ciebie pięknie i pysznie

    OdpowiedzUsuń
  9. świetnie te jajka faszerowane wyglądają!

    OdpowiedzUsuń
  10. those chicks are adorable! and I can see that you had a really great time

    OdpowiedzUsuń
  11. Hola estimada i guapa tu

    avui ens presentes uns plats deliciosos, anotaré varies receptes amb el teu permís, que per molts anys podis gaudir amb la teva familia d´aquesta Festa

    mil petonets i bon cap de setmana, Susanna

    OdpowiedzUsuń

Zapraszam serdecznie i dziękuję za miłą wizytę