< Agnieszka Rucińska - moje mniam: BISZKOPT Z NIESPODZIANKĄ

piątek, 31 sierpnia 2012

BISZKOPT Z NIESPODZIANKĄ

Witam serdecznie piątkowo i słonecznie :)))
Dziś będzie słodko. Ostatnio ciągle kombinuję w połączeniu różnych ciast. Być może bierze się to stąd, że chciałabym dogodzić wszystkim w domu, a gdy biorę się za pieczenie ciasta to każdy chciałby coś innego dla siebie. Podzielone zdania co do wypieku motywują i w ten sposób powstało kolejne ciacho 2 w 1.

                                      BISZKOPT Z SERNIKIEM NA ZIMNO

Biszkopt upiekłam z przepisu, który Wam bardzo przypadł do gustu i zawsze wychodzi, czyli "Puszek okruszek". Tym razem mój biszkopt był kakaowo-czekoladowy. Przypomnę może recepturę:
  • 1/4 szkl. mąki ziemniaczanej
  • 3/4 szkl. maki pszennej
  • 3/4 szkl. cukru
  • 5 jajek
  • i jako dodatek dałam  1 łyżkę mocnego kakao i 1 łyżkę tartej czekolady
Ubić białka na sztywną pianę, pod koniec dodawać stopniowo cukier i żółtka oraz kakao . Do szklanki 250 ml wsypać 3/4 maki pszennej i uzupełnić do pełna mąką ziemniaczaną i czekoladę. Delikatnie mieszać by nie uszkodzić piany pod wpływem ciężaru mąki. Tortownicę wyłożyć papierem do pieczenia ( wystarczy samo dno) NIE SMARUJEMY BRZEGÓW TŁUSZCZEM, przelać ciasto. Pieczemy w piekarniku w 170 stopniach 30 minut (z termoobiegiem), albo dłużej do tzw. suchego patyczka. 
Gdy ciasto już gotowe wyciągamy i RZUCAMY płasko o podłogę z wysokości ok pół metra. Po dobrym rzucie tortownicę z ciastem wstawiamy z powrotem do piekarnika i studzimy całkowicie przy uchylonych drzwiczkach.

W między czasie przygotowujemy sernik na zimno. Ja zrobiłam zwykły z serków homogenizowanych o jak najniższej zawartości tłuszczu, dodałam do tego tartą skórkę cytrynową by sernik nie był zbyt słodki i żelatynę z jogurtem naturalnym.

Gdy biszkopt wystygnie wyjmujemy go z formy, odcinamy wierzchnią część - pokrywę, odkładamy na bok. Nożem delikatnie kroimy obręcz i wydrążamy środek biszkoptowy. Powstaje nam w ten sposób miska z ciasta. Do środka wkładamy przygotowany sernik na zimno, wyrównujemy powierzchnię i przykrywamy odciętym wcześniej wierzchem. dociskamy lekko. Wierzch można przyozdobić masą, ale ja tym razem użyłam polewy czekoladowej. W lodówce przechowuję masę cukrową, która została mi po ostatnich tortach więc ją teraz wykorzystałam do ozdoby.
Całe ciacho wstawiamy do lodówki na 2 godziny i.....

 TADAM!!!!!

 Ciasto w takim połączeniu to rewelacja!!! bardzo efektownie wygląda i jest bardzo proste do zrobienia.
Pomysły same wchodzą do głowy tak jak z sernikiem. Bo czemu galaretkę robimy zawsze na serniku na wierzchu,podczas gdy ciekawiej wygląda w środku? czemu sernika nie można by połączyć z biszkoptem?
Rodzina uszczęśliwiona, i ci co chcieli sernik na zimno i ci co chcieli ciasto biszkoptowe.

Dziękuję Wam serdecznie za tak liczne odwiedziny. Witam gorąco nowych obserwatorów na stronie oraz nowych "lubisiów" na Facebook'u.

Życzę wszystkim wspaniałego słonecznego ostatniego dnia sierpnia!!!

20 komentarzy:

  1. fantastyczny pomysł, jak to ładnie wygląda!

    OdpowiedzUsuń
  2. Ciasto wygląda bardzo apetycznie:)) pozdrawiam Viola

    OdpowiedzUsuń
  3. Świetny pomysł na ciasto z niespodzianką, pięknie się prezentuje :)

    OdpowiedzUsuń
  4. pomysł super ;) kiedyś wypróbuję ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Salut Aga,
    excellente combinaison, il a l'air délicieux ce gâteau, je comprends que la famille soit contente, bravo chef!!!!!
    Amitiés.Celeste

    OdpowiedzUsuń
  6. Coś dziś Blogger nie domaga i nie mogę opublikować komentarza Fredki. Pozwolę sobie wkleić to co mam na poczcie:
    Nowy komentarz do posta "BISZKOPT Z NIESPODZIANKĄ" dodany przez fredka :
    .................................................................

    Ale świetne ciasto z niespodzianką:)
    Pozdrawiam Cię serdecznie:)

    Opublikuj
    Usuń
    Oznacz jako spam
    ................................................
    Fredka, dziękuję Ci bardzo i również serdecznie pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  7. I takie ciasto z pewnością jest pyszne!Rzut biszkoptem z pół metra, nigdy tego nie robiłam, choć zawsze po wyjęciu też uderzam nim o blat stołu.Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  8. Pierwszy raz widzę podwójne ciasto :) Brzmi i wygląda fantastycznie :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Zaglądam tu , zaglądam i podoba mi się bardzo u Ciebie , stąd Versatile Blogger Award ode mnie :)
    po szczegóły zapraszam do siebie :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Pomysł swietny!
    dziękuję za życzenia powrotu do zdrowia. Jedzenie jakie jest w szpitalu każdy wie, a mnie to właściwie nie przeszkadza, nie mam tam apetytu;-0

    OdpowiedzUsuń
  11. wow! perfect filling, I want to dive in it

    OdpowiedzUsuń
  12. Bardzo fajny pomysł i wykonanie takiego biszkoptu :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Super pomysł na sernik inaczej :-)musi być pyszne :-)

    OdpowiedzUsuń

Zapraszam serdecznie i dziękuję za miłą wizytę