< Agnieszka Rucińska - moje mniam: RYŻOWE DROŻDŻÓWKI ŚLIWKOWE NA SZYBKO

sobota, 29 października 2016

RYŻOWE DROŻDŻÓWKI ŚLIWKOWE NA SZYBKO



Muszę przyznać, że drożdżówki wyszły pyszne i pulchne jednak trzeba pamiętać, że mąka ryżowa słabo wiąże ciasta. Trzeba ją w tym celu wymieszać z inną mąką.

W związku z tym, że wysyp śliwek nastał na działce trzeba je było wykorzystać na różne sposoby.
Po naradzie rodzinnej wybór padł na drożdżówki.

ciasto


  • 450g mąki ( 250 g mąki ryżowej+ 200 g mąki pszennej)- można dać mąkę kukurydzianą 350g i ziemniaczanej 100g
  • 250ml mleka
  • 80g roztopionego masła
  • 25g świeżych drożdży
  • 80 g cukru (lub zamienić na ksylolit)
  • 1 jajko
  • wanilia


przy cieście z mąką ryżową trzeba wyczuć w rękach ciasto, ma być elastyczne i jednolite. W razie czego dosypać mąki pszennej

Jak widać ograniczyłam tu mąkę pszenną. To moje nieliczne eksperymenty z mąką ryżową. Poznaję ją powoli by w końcu całkowicie wykluczyć pszenicę (gluten) z diety.

nadzienie


  • ok. 2 kg śliwek (bez pestek)
  • cukier (ja pominęłam, bo śliwki słodkie)
  • mąką ziemniaczana 1 łyżka


Z wyrobionego ciasta rozwałkować  placek i wykroić kółka. Na środek każdego z nich układamy śliwki, które wcześniej przygotowaliśmy. Zawinąć sakiewkę i utworzone kulki układać na blasze sklejeniem do dołu. Posmarować rozbełtanym żółtkiem lub mlekiem, zostawić do wyrośnięcia.
Piec w temperaturze 170-180 stopni bez termoobiegu przez ok 20 minut.


Po wystudzeniu można posypać cukrem pudrem lub polać lukrem.
Można zajadać i patrzeć w nastawioną śliwowicę

Drożdżówki są świetną alternatywą w diecie niskowęglowodanowej i z ograniczonym glutenem.
Polecam

ŻYCZĘ SMACZNEGO

9 komentarzy:

  1. cześc Aguś :)
    hm... nie spotkałam jeszcze mąki ryżowej a szkoda bo lubię wszystko co ryżowe...
    będę zatem jej szukać
    buźka

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. można kupić w Tesco lub w innych sieciach. Dość popularna jest firmy Melvit, ale ja wolę inną markę

      Usuń
  2. Pięknie i smakowicie wygladaja ,jagody i ryz(zmiele) w domu ,więc po make nie trzeba do sklepu biegać.....spadlas mi z nieba Ago ....zrobie bo mam bezglutenowców w domu.

    OdpowiedzUsuń
  3. Gdzie jesteś Aga ? Dlaczego nie ma Cię w blogosgerze już tyle czasu? Odezwij się. Pozdrawiam. Ania

    OdpowiedzUsuń
  4. I couldn't refrain from commenting. Exceptionally well written!

    OdpowiedzUsuń
  5. This article gives clear idea designed for the new people of blogging, that
    really how to do blogging and site-building.

    OdpowiedzUsuń

Zapraszam serdecznie i dziękuję za miłą wizytę