< Wilczyca Aga Strzęciwilk: PIEROGI RUSKIE W SKOMPLIKOWANEJ DIECIE

środa, 27 kwietnia 2016

PIEROGI RUSKIE W SKOMPLIKOWANEJ DIECIE

Skomplikowanej, bo jest to kilka diet połączonych i zbalansowanych w odpowiedni sposób. Wszystko to się bierze w przypadku wielochorobowości pacjentów.  A pomimo wielu chorób każdy ma chęć zjeść choć namiastkę tego co lubi.

Te pierogi to prośba mojej pacjentki. Jej stan zdrowia nie pozwala na rozkoszowanie się smakiem tradycyjnych ruskich pierogów.

Musiałam obniżyć zawartość węglowodanów, białka, tłuszczu, soli, itp. więc połączyłam ze sobą kilka diet. Może napiszę schorzenia jakie są brane pod uwagę:
- podstawową jednostką chorobową jest nowotwór - głowa trzustki
- z tego wzięła się cukrzyca wtórna
- infekcja dróg żółciowych
- zdekompresowana marskość wątroby
- wodobrzusze
- Haszimoto
- choroba niedokrwienna serca
- stan po zawale mięśnia sercowego
- niedokrwistość normocytarna

Jest jednak wiele osób, które mają tak wiele chorób jednocześnie i myślę, że te pierogi i zastosowanie zamienników przydadzą się nie jednemu pacjentowi

do przygotowania ciasta potrzebujemy

mąkę kukurydzianą
wrzątek

farsz

ser biały chudy ok. 30 dkg
ugotowane ziemniaki 20 dkg
cebula cukrowa 1 szt
łyżka masła
odrobina soli i pieprzu
szczypta mięty
kilka listków kolendry

Z mąki kukurydzianej i wrzątku zagniatamy ciasto. Musimy pamiętać jednak, że jest to delikatna masa i może się kruszyć. Musimy wyczuć ile dolać wody. Gdy zagnieciemy ciasto przykrywamy je miską by para uelastyczniła masę bardziej. Kiedy bierzemy się za rozwałkowanie ciasta można podsypać delikatnie mąką pszenną stolnicę (ok 1 łyżka)

Cebulę do farszu drobno kroimy , na patelni roztapiamy masło. Wiem, pewnie ktoś się zdziwi, że w diecie beztłuszczowej daję masło, jednak jest ono dużo zdrowsze niż te wszystkie nasze oleje i należy o tym pamiętać. Rozsądne ilości nie szkodzą , a tłuszcz z masła przetworzony w naszym organizmie przyczynia się do lepszego wchłaniania witamin i ich transportu do komórek.
Wrzucamy więc cebulkę na rozgrzaną patelnię ze stopionym masłem, solimy delikatnie i przykrywamy pokrywką. Cebula ma się poddusić, nie zesmażyć. Po tym wyłączamy i zostawiamy do wystudzenia. Ser mielimy wraz z ugotowanymi ziemniakami. Sera ma być więcej niż ziemniaków. Srr musi być chudy- odtłuszczony. Dodajemy posiekaną kolendrę, szczyptę mięty, pieprz i odrobinę soli, a na koniec przygotowaną cebulkę z masłem.
Wszystkie składniki dokładnie mieszamy.
Dalsze czynności są takie same jak z tradycyjnymi pierogami. Rozwałkowujemy ciasto, wykrawamy krążki, lepimy pierogi z farszem i gotujemy. Najlepiej podać je posypane koperkiem.

Życzę wszystkim zdrowia i smacznego zajadania

6 komentarzy:

  1. Wspaniała dietetyczna receptura , pacjentka miała szczęście . Pozdrawiam ciepło.

    OdpowiedzUsuń
  2. co jak co ale... jestem miłośniczką pierogów; bez różnicy jakiej wersji; wszystkie je zjem... hihi
    pozdrawiam Aguś :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Lubię ruskie pierogi z podsmażaną cebulą :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Pięknie u Ciebie. Zapraszam tez do mnie. Dorota z http://sielskachata.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  5. Gdzie Ty jesteś Aga?! Ania z magnoliarozmaryn

    OdpowiedzUsuń

Zapraszam serdecznie i dziękuję za miłą wizytę